tisdag 25 september 2012

Look what I found!

På vägen hem från jobbet stack jag - mot alla mina vanor - in via en loppis, närmare sagt UFF på Fredriksgatan då de hängt stora skyltar i skyltfönstren om att de säljer alla produkter för max. 3€. Egentligen hade jag planerat att gå en runda via Kampens köpcenter i jakt på ett par höstskor (vilka jag definitivt skulle ha behövt, liksom en höstjacka också, imorse då jag promenerade till jobbet: fy apa så kallt det var!), men en liten kraft inom mig fick mig att styra stegen in till loppiset - som tur!

Kolla in vad jag lyckades lägga vantarna på:


En basic ljusbeige tröja, vilken passar perfekt nu när det börjat bli kyligare ute och kan kombineras och matchas med typ alla färger och plagg och är tidlös och klassisk - en bra investering helt enkelt.

Snacka om att bli förvånad då jag tog en noggrannare titt på lappen i nacken: Banana Repulbic, 100% Merino wool. För endast 3€! Definitivt en bra investering och ett grymt bra kap, eller hur?


Poikkesin kotimatkallani, vastoin tapojani, Fredan UFF:iin huomattuani suuret kyltit näyteikkunoissa: kaikki tuotteet korkeintaan 3€/kpl. Itse asiassa olin suunnitellut pyörähtäväni Kampin kauppakeskuksessa bongailemassa syyskenkiä, joita toden totta kaipasin aikaisemmin aamulla kävellessäni töihin: hyi hitsi miten kylmä viime olikaan!
Katseeni osui vaalean beigeen perusneuleeseen joka roikkui rekillä UFF:n alakerrassa. Klassisen näköinen neule on monipuolinen, sen voi yhdistää melkeinpä kaikkien värien kanssa ja samalla se sopii täydellisesti näin kylmeneviä ilmoja ajatellen - hyvä sijoitus kaikin puolin siis. Tarkasteltuani niskalappua tarkemmin olin täysin myyty ja taisin hihkaista ääneen ilosta ja tuulettaakkin hieman: 100% merinovillainen neule - ja vieläpä merkkituote! Sanoisinko, että älyttömän hyvä löytö 3€ hintaan, eikö? ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3