onsdag 18 januari 2012

A really sweet and tasty tip

Många gånger har jag konstaterat att mitt smaksinne nog är unikt och att jag gillar smaker och smakkombinationer som andra inte ens kunnat fantisera om.

Nu vill jag ändå passa på att tipsa alla er som verkligen gillar sötsaker, men vars köksskåp innehåller allt annat än godsaker då sötsuget är som störst: Tipset har jag sett på flera olika ställen på webben, men bestämde mig för att testa det för första gången för några dagar sedan då jag vägrade slänga några brun-prickiga bananer som låg på köksbordet i roskis. Själv äter jag ytterst sällan banan, men de få gånger jag gör det skall bananen vara mer grön än gul. Punkt.

bilden från google


Olen useinkin todennut makumieltymykseni eroavan aika lailla "normista" ja että nautin makuyhdistelmistä joihin muiden mielikuvituskaan ei riitä. Idean tähän reseptiin olen löytänyt monestakin eri paikasta netistä, mutta se pääse kokeiluun vasta muutama päivä sitten kun kieltäydyin heittämästä pari ruskeapilkullista banskua roskiin. Itse syön banaania erittäin harvoin, mutta ne harvat kerrat haluan banskuni ehdottomasti enemmän vihreänä kuin keltaisena. Piste.

Frozen bananas

Bananas
1 knife
1 chopping board
1 box for frozen food

Peel the banana, slice it into appropriate slices, put them into the box and into the freezer. Wait at least for 2 hours and the slices will be ready to enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3