söndag 25 mars 2012

Study-sunday so far

Snacka om att bli bitter förskräckt när jag vaknade och möttes av denna syn då jag öppnade gardinerna:



Takatalvi tycks ha dragit över Helsingfors i natt - just precis när jag fått vår-känslan om bakfoten och har drömt om att snart få lämna vantarna hemma och plocka fram ballerinorna. Som tur fyndade jag mina dröm-Vagabondar, vilka jag provgick på fredagen, och dem kan man faktiskt redan ha (bara snön nu smälter bort..)! Yllesockor rymmer de förstås inte, men så kallt kanske det inte mer blir att jag behöver ha sådana i skorna?

Well okej, dethär är oroväckande: jag har redan i X antal inlägg svamlat om väder - är detta ett tecken på att jag håller på att bli gammal? Bäst att skärpa sig.

Jag har haft ett enda mål för idag: att skriva klart mitt examensarbete. På förmiddagen löpte skrivandet riktigt bra, men som vanligt har inspirationsflugan surrat sin väg nu mot kvällen. Men jag ger mig inte - arbetet skall bli färdigt ikväll! Visst kommer jag sen ännu att få ändra på det (vänta bara min handledare ser och kommenterar min text..) och finslipa etc, men mitt mål är att få själva grov-jobbet gjort idag.

Förutom att jag har suttit framför datorn och surfat runt och tittat på vårkollektioner skrivit på examensarbetet har jag varit till gymmet och tränat benen och magmusklerna, samt gått ett varv i Kampen och nosat efter vårkläder. Så fixade jag dunder-middag åt mig och det är knappast någon överraskning att portionen bestod av en enorm hög grönsaker och lax? Can´t help it - fisk är gott!

Longchampen fungerar bra som gym- och butikskass!
Longchampi toimii hyvin sekä sali- että kauppakassina!

Salmon, loads of hot veggies + mushrooms served with cottage cheese, a glass of milk and a piece of dark bread - yum! 

Nu skall jag fortsätta surfa skriva. Hejs!

Shirt H&M, glasses Karen Millen
Voi itkujen kevät sanon vaan mikä näky minut kohtasikaan kun avasin verhot herättyäni - koko Helsingin keskusta oli ihan lumen peitossa! Todella epäreilua: minä kun olen jo unelmoinut siitä, että voisin piakkoin jättää lapaset ja paksut talvikengät kotiin ja kikkailla ympäri katuja baltsut tai edes ne uudet ja ihanat Vagabondit jalassa. Vagabondit itseasiassa pääsivätkin jo koekierrokselle perjantaina ja kaipa niillä jo pärjäisi, kunhan lumi katoaisi. Pyhpah, ärsyttää!
Tälle päivälle oli yksi ainoa suunnitelma: opparin saaminen valmiiksi. Valmiilla tarkoitan siis sitä, että itse teksti kokonaisuudessaan on viilamista vaille valmis - hah, odottakaahan vaan kun lähetän tämän ohjaajalleni ja hän lukee tekstini läpi. Saattaa tulla pari korjattavaa kohtaa vielä ;)
Surffailun kirjoittamisen lomassa käväisin myös salilla rääkkäämässä jalkoja ja hieman vatsoja ja loppuverkkana kävin ikkunaostoksilla Kampissa. Voi jukra miten kaikki kaupat ovat jo täyttyneet maksimekoista, höyhenistä, pastelleista... Tule tule kevät jo!
Päivälliseksi väsäsin - ylläripylläri - lohta ja kasviksia. Minkäs herkkupeppu itselleen voi - mä vaan niin tykkään kalasta.
Nojoo, ehkä olisi paras jatkaa tuota kirjoittamista, jotta teksi vielä tänään valmistuisikin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3