torsdag 5 juli 2012

Face the fact - life ain't sweet like candy everyday

I flera etapper har jag förundrat mig över min goda tur och bra karma, samtidigt som jag oroat mig över vad som komma skall - man kan ju inte ha god tur jämt!

Och idag fick jag en riktig smäll straight in the face: ett viktigt par nycklar befann sig på fel sida av en låst dörr och vips förlängdes resan till efterlängtade stugan och bastun med elefantsteg. Blodtrycket ids jag inte ens nu nämna.. Anyway. Nu försöker jag bara lugna ned mig och fundera vad som är den snabbaste rutten.

Olen jo pariin otteeseen ihmetellyt hyvää tuuriani ja karmaa ja salaa pelännyt mitä tuleman pitää - eihän onni voi olla ikuista.
Noh, tänään yksi ratkaiseva nippu avaimia joutui lukitun oven väärälle puolelle ja yhtäkkiä matka himoitulle ikävöidylle mökille pidentyi huomattavasti. Verenpaineista en edes nyt viitsi puhua. Istun nyt tällä hetkellä ja yritän rauhoitella itseäni, samalla kun mietin kuumeisesti nopeinta reittiä.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3