måndag 7 mars 2011

Orättvist eller??

Var går gränsen egentligen mellan vad som är okej å vad som inte är det? Påväg hem från piloxingen (som btw är min favorittimme på gymmet för tillfället - effektivt å kiva :)) gick jag via en sportbutik i Forum för att kolla utbudet på springleggins. Jag behöver nya så fort som möjligt, eftersom dom gamla är så väl använda att sömmarna ger efter å tyget är så urtvättat att de är närapå genomskinliga.. 39,90€ skulle jag behöva punga ut med för ett par svarta Nike-leggins. Prismedveten som jag är tänkte jag ännu kolla priset på byxorna i en annan butik å gick via Kampens köpcenter. Å gissa bara! Exakt samma byxor, kostade 48€ i den andra butiken å de fick mig att fundera: var går gränsen mellan vad som är okej å vad som inte är det när man sätter prislappar på produkterna?
Enligt min tolkning är detdär att "höynäyttää" (sori jag kmr int på motsvarande lika bra ord på svenska) den ovetande kunden. Förstås kan man "motivera" fenomenet med att kunden ju idag kan kolla upp priserna å jämföra dem enkelt redan hemma via internet å då skylla sig själv ifall hon trots vetskapen om var den billigaste produkten är går å köper dn på ett dyrare ställe. Men halåå - tycker butikerna faktiskt att kunderna ska göra en jävla massa research på internet, allternativt springa runt halva stan, för att hitta den produkt hon vill ha så billigt som möjligt? Grymt sa grisen.

Sånhärna leggins står till nästa på inköpslistan

Å förstås måste jag dela med mig dagens dåliga nyhet: jag tror jag måste minska på min kaffekonsumtion! Har idag hällt i mig 2 muggar kaffe på både morgonen å eftermiddagen, samt ätit 1½ mega-stor portion hemkokt ärtsoppa. Gissa bara hurdan fiilis jag hade i magen på piloxingen där alla rörelser skall få sin styrka från midje-partiet? Blurgh är precis hur jag kände mig både under å efter lektionen, vilket drog ner på mitt humör lite, eftersom jag annars alltid ser fram emot å njuter av piloxingen! Funderade på allvar om mina sura uppstötningar beror på kaffet eller ärtsoppan å hoppas innerst inne att det inte sku va nåndera, eftersom jag gillar båda. Å myky! Kanske jag borde satsa på att inte konsumera båda under samma dag? Äh, prövar pånytt imoron å ifall jag då mår precis som idag är orsaken utredd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3