onsdag 30 mars 2011

Vårkänslor

Medan jag joggade längs med stranden idag på förmiddagen hörde jag ett säkert vårtecken: måsarna skrek högljutt åt varann medan de seglade högt uppe ovanför mig mot den ljusblå himlen. Ljudet fyllde hela min kropp med en skön, varm känsla: våren å sommaren är på kommande.
Harmonisk och nöjd begav jag mig via duschen mot sjukhuset å kvällsturen, vilken var mmmmycket lugn.


bilden är lånad


Tyvärr var min harmoniska känsla som bortblåst när jag steg ut från sjukhusets ytterdörr å kände den iskalla vinden. Vägen till busshållplatsen påminde om en spegel, ingen buss kom å så hade jag glömt vantarna hemma. Hmpf. Snygg avslutning på en annars bra dag. Näe, skämt å sido. Med magen fylld av rödbets-feta-grön-sallad är jag riktigt nöjd å tror jag ska belöna mig med en portion glass :)   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3