måndag 20 juli 2015

Bloggbikten: en bloggares bekännelser

Den kreativa ekenäsbloggerskan Silje Therese har startat en kul grej som kallas "Bloggbikten". Bloggbikten består av 11 stycken bloggrelaterade frågor som man måste ge ärliga svar på. Jag hakar på! 



1. Hur många unika besökare har du per dag och önskar du att det var fler?

Beroende på om jag publicerat ett inlägg så varierar unika besökarna från 100 till tja, 350. Det är överraskande hur många som kollar bloggen, trots att jag haft typ 1 veckas paus :D DET om något sporrar en att krafsa ihop ett inlägg every now and then.. :)

2. Kollar du din statistik flera än en gång per dag?

Pinsamt, men jo. Jag kollar statistiken, speciellt om jag lagt upp ett inlägg.

3. Önskar du att din blogg vore större?

Jo, ärligt talat. Samtidigt påminner jag mig själv om hur jäkla många bloggar det finns och hur litet jag satsar på min jämfört med många andra och "tyr mig" med den lilla läsarskara jag har. Visst kunde jag skriva oftare samt anlita en proffsig fotograf för att höja nivån på bloggen (vem föredrar inte högklassiga foton framom sådana som man kan räkna pixlarna i?), men nej ärligt talat: det har jag varken resurser beträffande tid eller pengar till.



4. Kopierar du andras idéer till blogginlägg?

Nej, det gör jag inte. Däremot märker jag att jag inspireras av andras texter och kan processera dem länge och skriva ett eget ställningstagande till ett ämne som någon annan skrivit om - typ 3 månader senare!

5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?

Att den skulle få fler kommentarer och bli större, mer känd

5. Vad drömmer du om i smyg då det kommer till din blogg?

Det gör väl alla?



7. Kommer du på dig själv med att tänka ”oj det där blir fint till bloggen” eller ”det där skall jag blogga om” eller ”jag köper det här för det kan bli fina bilder till instagram/bloggen med det”

Njäe, jag har aldrig köpt något för bloggens skull, men visst kan jag ibland komma på mig själv med att fundera "oj, dethär borde jag blogga om!"

8. Tröttnar du någonsin på din blogg eller att blogga?

Visst, ibland. Bloggandet tar en hel del tid och ibland känner jag på mig att jag verkligen behöver ta paus från bloggandet - speciellt om det börjar kännas som om jag lever mer blogg- än riktigt liv.

9.Vad tycker du om affiliatelänkar?

Om de är för obvious, tycker jag de irriterar. Eller om ett helt blogginlägg enbart handlar om en produkt som bloggaren marknadsför som om hon/han arbetade på OstosTV. "Similar here"-grejen, alltså att bloggaren letat fram en motsvarande, ofta billigare version, av sin egen produkt läggerj ag däremot upp tummen för!




10. Tar du stress över din blogg eller om du inte uppdaterat?

Näe, jag har försökt komma över det. Bloggen är min och jag bestämmer när, hur och hur mycket jag lägger ned tid och intresse på den.

11. Delar du öppet din blogg på sociala medier eller känner du dig lite ”blyg” över din blogg?

Jag delar en länk till inläggen på min Facebook-sida (som är öppen för kompisar) och bloggen i sig är öppen för alla. Träffar jag en ny människa berättar jag nog inte om att jag bloggar - på något vis skäms jag väl litet över att erkänna att jag sitter och skriver en blogg som jag inte drar någon som helst nytta av (annat än får välbefinnande av själva skrivandet) och presenterar mitt ack-så-vanliga-liv i form av bilder på (pinsamma) posteringar och bilder på matportioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3