onsdag 3 oktober 2012

To be expected: a (tiny) facelift

Jag avslöjade redan i gårdagens inlägg att min lilla enmanna-fmailj fått tillökning och en dröm som jag haft länge har äntligen gått i uppfyllelse: en egen systemkamera!

Att blogga har blivit allt viktigare för mig på senaste tiden och ju mer tid och intresse jag har spenderat med den, desto mer irriterad har jag blivit över faktumet att mina krav på bloggen blivit allt högre. Förutom att jag lägger ned en hel del tid på min egen blogg, läser jag också många andras bloggar (de vanligaste finns listade här på höger sida) och då jag jämfört dem med min egen har jag nästan skämts över mina inlägg. Eller att säga inlägg är kanske fel: själva innehållet i inläggen är jag nöjd med, men bilderna - dem har jag faktiskt skämts över! 

Då jag fick ett erbjudande om att köpa denna Canon Eos 1000D kunde jag inte annat än hoppa och tjuta högt av glädje och tacka ja. Nu gäller det ännu att lära sig att utnyttja alla de fina funktioner som kameran har och jag misstänker att det kommer att räcka ett tag, men eftersom jag verkligen VILL lära mig tänker jag också anstränga mig och öva att fota. Så förhoppningsvis kommer även ni läsare så småningom att få njuta av foton av lite högre kvalitet än hittills. Fast hur många skulle ha trott att så gott som ALLA foton som jag publicerat i bloggen är tagna med min mobiltelefon? 

Imorgon får jag ledningen, med vilken jag för över bilder från kameran till datorn, så sedan skall ett fyrverkeri av sjuuuuuuuuuukt högklassiga foton förhoppningsvis dyka upp på bloggen. Wait and see.. ;)



pics from weheartit
Paljastinkin jo eilisessä postauksessa, että oma pikku talouteni sai eilen perheenlisäystä ja pitkäaikainen toiveeni kävi vihdoin toteen: hankin järjestelmäkameran!
 Bloggaamisesta on viime aikoina muodostunut minulle yhä tärkeämpi harrastus ja vietänkin suhteellisen paljon aikaa bloggaamiseen, sekä oman kirjoittamiseen että muiden blogien lukemiseen (suosikki-blogini löytyvät blogin oikeasta laidasta). Mitä enemmän aikaa olen blogien maailmassa viettänyt, sitä enemmän olen huomannut miten olen pikkuhiljaa turhautunut omiin postauksiini verrattuani niitä muiden raapustuksiin. Tai en oikeastaan postauksiin sinänsä: sisällöltään olen postauksiini tyytyväinen, mutta kuvat - ne ovat suorastaan hävettäviä ja ehdottomasti blogini heikoin kohta.
Kun tarjous hankkia kyseinen Canon Eos 1000D tuli minulle alkuviikosta, en voinut muuta kuin hihkua ja pomppia riemusta ja onnesta. Nyt pitäisi vielä opetella käyttämään kameraa ja sen kaikkia hienouksia ja toimintoja ja uskoisin että siinä voi vierähtää tovi.. Mutta koska olen todella halukas oppimaan, lupaan harjoitella ahkerasti, eli toivon mukaan suorastaan tajunnanräjäyttävän hyvät kuvat täyttävät pian blogini ;) Hihii. Toisaalta, kuka olisi uskonut että lähes KAIKKI kuvat joita blogissani olen tähän mennessä julkistanut on otettu kännykälläni?

What i like about photographs is that they capture a moment that’s gone forever, impossible to reproduce.”
Karl Lagerfeld

3 kommentarer:

  1. Du har blivit så smal! Har du någon ätstörning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en ganska personlig fråga, men tja, fotona avslöjar ju nog att jag gått ned i vikt en hel del om man jämför med några år tillbaks. Jag har haft mina sämre tider, men för tillfället äter jag mångsidigt, mycket och njuter av maten. Vid sidan av god mat sportat jag, men har även på den fronten lärt mig att lyssna på kroppen och njuter av livet och mår bra :) Tack för omtanken! :)

      Radera
    2. Ja å obs! Tjejen på bilden i inlägget är ju inte jag - bilden har jag bara lånat från weheartit.com :)

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3