söndag 10 februari 2013

I´ve got a hango.. No. Sleepy-Sunday

Blörgh. Självorsakat (illa)mående, lätt yrsel då man stiger upp, skakiga händer och svullen mage - det är definitivt det värsta med att festa. Jag syftar på dagen efter-fiilis - just in case att ni inte förstod.

 Efter att ha sovit enda till eftermiddagen (efter natturen) stack jag ut på en kort joggingrunda och fyllde lungorna med frisk luft. Sedan var det redan dags att börja fixa sig färdig och dra iväg till några kompisar för att "förbereda" kvällen ;)
Try to find me.. ;)
Tyvärr var fiilisen inte riktigt på topp igår och tja, krogen blev inte riktigt som jag tänkt. Led dessutom av en grym morkkis imorse då jag vaknade, delvis p.g.a. mitt dåliga humör som jag led av igår, samt vetskapen om allt skräp som jag stoppade i mig igår (både vätska och mat, vilka alltså orsakar svullnaden). Ush fy - inte skulle det ju få bli såhär när avsikten med att fara ut och festa är att ha roligt! Kanske jag bara borde godkänna att alla krogkvällar inte kan vara lika lyckade och att livet ibland måste bestå av motgångar. Hör och häpna - det är nämligen mitt visare, "vuxna" jag som talar (medan mitt barnsliga, trångsynta jag bara vill slänga sig under täcket och tycka synd om mig själv ;)).

Hur har ditt veckoslut varit?


Tärisevät kädet, jyskyttävä pää, pömpöttävä vatsa, pöhöttyneet kasvot ja huimaus - siinä kaikessa lyhkäisyydessään dagen efter-fiiliksen pohjasakkaa. Ja tällä hetkellä kärsin - TÄYSIN itseaiheutetusti - lähes kaikista edellämainituista. Blörgh.
Eilen lähdin päivällä kevyelle hölkkälenkille raikkaaseen pakkassäähän herättyäni iltapäivällä ja nautin suunnattomasti kun sain täytettyä keuhkoni puhtaalla ilmalla - ah! 
Illemmalla suuntasimme kavereille etkoilemaan ja meno yltyi ainakin omalta osaltani aika kivasti noususuuntaiseksi ;) Baarissa fiilis valitettavasti laski eikä oikein vastannut odotuksiani, mikä johti kakaramaiseen mökötykseen omalta osaltani (kivahan sitä on näin jälkikäteen muistella ja hävetä..). Aamulla herätessäni kärsin lievästi sanottuna morkkiksesta kun kelailin illan aikana tuhoamiani neste- ja ruokamääriä. Olisi kiva osata ajatella, että se siinä hetkessä tuntui hyvältä eikä nyt muuksi muutu ja hyväksyä. Olisiko vinkkejä siitä, miten siinä onnistuisi? Aikuismainen, viisas minäni tajuaa, ettei joka baarissa käynti voi olla täydellinen loistosuoritus ja yrittää taputtaa rohkaisevasti olkapäälle ja sanoa, että "hei seuraavalla kerralla menee varmasti paremmin - ja jos ei silloin, niin sitten sitä seuraavalla!", kun taas kakaramainen minäni haluaisi vetää peiton korviin ja rypeä itsesäälissä ja huutaa YHYYYY! kovaan ääneen. 
Huh. Mites sinun viikonloppusi? 

Sprucket nagellack är ett säkert tecken på att man trots allt ens haft litet roligt ;) Halkeillut kynsilakka on selvä merkki siitä, että illalla on pidetty hauskaa ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3