fredag 8 mars 2013

Raising up, up, up

Solsken - hur härligt känns det inte att se solen skina och känna hur den värmer på huden genom fönsterrutan, när det för en timme sedan ännu snöade?

Jag har under den gångna veckan minskat på bloggandet och sittandet framför datorn drastiskt jämfört med tidigare - med avsikt. Trots att jag njuter av att blogga och läsa andras bloggar, upplevde jag att det var dag att fokusera på det "riktiga livet" och satsa på verkligheten. Bloggarna finns alltid kvar och det är skönt att veta att jag endast behöver öppna laptopen för att komma in i deras underbara värld.

Under veckan har jag njutit av frisk luft utomhus och solsken, samt svettats på gymmet och hittat (smärtsamt nog) nya muskler i min kropp. Lagat mat och njutit av att äta ordentlig mat framom djupfrysta grönsaker och grynost, vilka jag hittills närt min kropp med :D Så har jag njutit av T:s närvaro och diskuterat mer än någonsin tidigare. Diskussionsämnena har kanske inte varit de mest djupa och märkvärdiga, men kanske det är just det som har fått mig att inse att det egentligen är det lilla och icke-märkvärdiga som sist och slutligen spelar roll och har betydelse.

Minns du ramsan som finns i de flesta småflickors minnesböcker?

Sol ute, sol inne. Sol i hjärtat, sol i sinne.

Stämmer.Thihi.

Auringonpaiste - kuinka ihanalta se tuntuukaan, varsinkin jos ulkona vielä tunti sitten pyrytti kuin viimeistä päivää? Lämmittävä, ihana aurinko.
Olen viime viikon aikana vähentänyt koneen ääressä istumista huomattavasti ja täysin tieten tahtoen. Sen sijaan olen panostanut kotiin, liikuntaan (niin ulkoilmasta nauttien, kuin uusien lihasten löytämisestä salilla), sekä ruoanlaittoon (farewell vaan pakastevihannekset ;)) Lisäksi olen jutellut ja keskustellut T:n kanssa enemmän kuin koskaan aikemmin ja löytänyt niin hänestä kuin itsestänikin täysin uusia, ihania puolia. Keskustelun aiheet eivät ole olleet kovinkaan kummoisia emmekä ole mullistaneet maailmaa, mutta sanonta "pieni on kaunista" on näiden myötä saanut merkityksen - ainakin minulle.
;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3