onsdag 22 juni 2011

Brrrråttom! Va? Midsommar, redan??

Ugh, snacka om att ha bråttom på jobbet idag. Jourskötarlistan såg okej ut, trots att alla tider var bokade efter varann utan pauser (bortsett från lunchpausen), när jag ögnade igenom den på morgonen. På eftermiddagen slog realiteten mig i pannan som en blixt: fan! Jag är sen och gapet från att passa tiden bara växer och växer för varje patient som passerar.. Sårvård med pratglada tanter - försening med några min/patient. Skriva sjukintyg, men samtidigt få fram nya symptom som patienten inte alls nämnt i förintervjun, vilka sedan kräver läkarkonsultation av en fullbokad jourläkare - minim. 10 min försening/patient. Öronspolning, vilken saknade vax men hade däremot värk - läkarkonsultation + minim. 10 min försening/patient. Ja, glöm inte bort akut-telefonen som ringde stup i kvarten, samt jourande läkare som droppar in en massa överloppsuppgifter åt en, vilka inte kräver mer än någon minut, men som tillsammans med de tidigare nämnda incidenterna resulterar i totalt kaos. Trots att jag haft det mycket stressigt på jobbet trivs jag fortfarande jätte-bra: jag får använda min egen hjärna och arbeta självständigt, men har en hög superduktiga kolleger som jag när som helst kan rådfråga, samt trevliga läkare som man gärna konsulterar.


Efter jobbet tog jag det bara lugnt och hade litet qualitytime med sambon. Nu skall jag ännu gå i duschen och så borde jag vara redo för ännu en arbetsdag före midsommaren, vilken jag btw inte har några som helst planer för. Typiskt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3