torsdag 2 juni 2011

Veckoslut mitt i veckan

Helg mitt i veckan är något som absolut kunde införas i vår kalender om inte varje vecka, så iaf litet oftare än det för tillfället inträffar eftersom det gör synnerligen gott! Jag misstänker att den trötthet jag lidit av under veckan berott på att jag på måndag började ett nytt jobb, vilket innebär att jag sitter med "tummen mitt i handen" och lider av grym ångest att försöka lära mig allting så fort som möjligt.

Igår kväll satt vi hos en kompis och medan pojkarna trängde i sig grillkorv njöt jag av en liter spanska, härliga jordgubbar. Vid midnatt rattade jag pappas maasturi tillsammans med sambon mot Dickursby för att hämta en kompis från tågstationen. Oj så roligt det var att köra bil mitt i sommarnatten då det ännu var så ljust trots att klockan var massor..


bilden är lånad

På morgonen vilade vi länge och åt frukost först 10:30. Jag bara älskar lugna morgnar då vi, sambon och jag, sitter på varsin sida av bordet, äter frukost och läser turvis morgontidningen. Frukosten avslutades med lite Simpsons-maraton på TV - could it be any better?

5,2 km lugnt joggande, ananasmuffins och köttbullar är mitt egentliga saldo för idag. Känner mig utvilad och nöjd, då det imorgon är jobb 7:45-16:15 och så börjar veckoslutet med studentfester och en halvt-planerad trip till stan för att smutta vin med en tjejkompis som jag inte träffat på länge.. It simply couldn´t be any better!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3