söndag 19 juni 2011

p0pkalaset, tack!

Mitt livs första Popkalas ligger nu bakom mig och jag är nöjdare än någonsin: på fredagen styrde jag Sonatans nos mot Ekenäs med bilen fylld av kompisar och dricka. Väl framme for vi fort till butiken och handlade MASSOR med mat, åt och spelade lite drickspel. På kvällen drog vi till Santa Fe på förfest och oh yeees sån fiilis vi hade!

På lördag sov vi länge, men med hjälp av kaffe och litet ibuprofen (för någras del..) steg vi upp och gick omkring och turistade i Ekenäs centrum. Ris, broilersås och fetasallad fyllde våra magar och så började vi åter förbereda oss inför kvällens happening - Popkalaset på Bossanova. Många människor, ännu fler bekanta, bra musik och ett öltält - där fanns allting! Vi tog en avstickare och gick upp till kompisens bostad emellanåt för att spela, men gick sedan ner när klockan närmade sig 22:00 och den verkliga showen med Petter och September började. Sittandes på sambons och senare en kompis' axlar kände jag mig som en prinsessa och dansade, hoppade, skrek och sjöng som en galning - dethär är livet!
Tyvärr rymdes vi inte int på någon krog på efterfest, vilket vi var sura över. Nåja, åtminstone vaknade ingen med huvudvärk imorse ;)

Nu väl hemma saknar jag den chilliga fiilisen jag fått njuta av under veckoslutet. Livet är härligt, speciellt när man får fira det tillsammans med människor man håller kära. Right?

4 kommentarer:

  1. Låter perfekt :) Ja va helt slut av allt stående när kalaset var slut, så orkade inte ens försöka fara på krog. Men fan va bra popkalas det var. super najs :)

    SvaraRadera
  2. Lotta: altså gissa sån träningsvärk man kommer att ha - speciellt vi som direkt efter kalaset gick till Fe, å till Ettan å konstaterade att vi int ryms in. Så hem till studentbyn å åter tillbaks till stan för ett nytt försök IFALL vi ändå sku rymmas in :D Mn super najs är uttrycket - verkligen! Nästa år igen!

    SvaraRadera
  3. Försökte vinka åt dig i ett skede när du satt på nåns axlar under Petters show, men du hoksa int rikit.. ;) stod själv några människor åt vänster från er :)

    SvaraRadera
  4. Jo: oj nej, ursäkta min rudness att ja int har vinka åt dej. Jag var nog så on fire när Petter drog igång att ei mitään rajaa :D

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3