söndag 5 juni 2011

Skönt med måndag imoron..?

Aaahh, äntligen måndag imorgon. Eller? Veckoslutet liksom bara flöt förbi mig och nu sitter hag utmattad men nöjd och väntar på att snart få gå och sova igen, hihi ;)

fredag var det en "aning" stressigt på jobbet: patienterna strömmade in från alla dörrar och ville ha vård samtidigt och även de fallen som vi tänkt oss vara enkla och gå fort att fixa blev invecklade och krävde konsultationer av läkare och mer tid än beräknat. Gissa bara hur skönt det var när var när mamma, som btw är min kollega för tillfället, sade åt mig att sticka hem när klockan redan överskridit min arbetstid med ett par minuter.. Stressen var dock som bortblåst som syrrans man kom över på kvällen och undrade om jag möjligen var sugen på ett glas skumppa - gissa om!

Igår på lördag vaknade jag med en täppt näsa och grymt flunsig fiilis, grejt. Hade tänkt gå ut på en promenix, men skippade fort tanken och drog i stället bikinin på mig och tvättade pappas bil i stället. Efter det var det dags att fixa i ordning sig själv i och med att 3 st studentkaffen var inplanerade i kalendern.


Jag och mina fina systrar

Smörgåstårta, tjunuskikaka, hallonkaka, kex, ostar, skumppa... Magen kändes sprängfärdig när vi äntligen styrde bilnosen mot Helsingfors med sambon. Kvällen fortsatte i roligt (och aningen fuktigt) sällskap med Party-Alias och Vattenfall som uppvärmning innan det blev dags för att erövra stan. Vi yrade mest omkring och diskuterade livets stora frågor (varför gör man det förresten oftast bara i sånhärna sammanhang?) och hamnade slutligen på Amarillo tillsammans med en massa partyglada färskna studenter.

Imorse vaknade jag i sällskap av 4 killar, men ingen Mr.Hangover - som tur! Efter litet frukost och Friends begav vi oss sedan hemåt. Fastän jag igår inte åt annat än smörgås- och fylldkaka kände jag mig MEGA-sugen på Britakaka och snacka om att bli glad när vi åkte till morföräldrarna med mamma och de bjöd på kaka och kaffe! Två stooooora bitar kaka sjönk i mig som ingenting, hehe!

Nu har jag en känsla av att jag inte vill se, ännu mindre äta, kaka på några veckor; har säkert ätit närmare 1kg inom 24h. Men gott har det varit! Nu skall jag försöka hålla mig vaken ännu en stund och sedan tillbaks i säng så att jag orkar pigg och kry på jobb imorgon.

2 kommentarer:

  1. No shit! Ja satt å skratta för mig själv vid datorn när ja ladda upp dom :D

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3