fredag 22 juli 2011

alldeles snart..

...skall jag ÄNTLIGEN ut till skärgården. Fastän man inte borde klaga måste jag erkänna att jag tänkt på havet, sjön och en kall bubblig dricka i sällskap av mina söta föräldrar hela dagen (läs: veckan).

Dagens favorit-kommentar kom från en äldre dam som tittade noga på min namnlapp "sjukskötare/sairaanhoitaja + efternamn) och konstaterade att hon hett lika innan hon gift sig. här"Du har så härligt brun hud" sade hon när hon gick ut och så berömde hon ännu hur "söt och nätt brun ung sjukskötarflicka sitter där vid bordet, men hon rekommenderade inte att man solar för mycket" för mig för följande patient. Gissa bara hur det knyckte i mina smilgropar..

Jag önskar er alla ett skönt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3