fredag 29 juli 2011

ojdå..

Ja, ni kanske lade märke till att mitt senaste inlägg "första gången" endast bestod av ett foto på min enormt smaskiga taco-sallad, men saknade mitt typiska babbel-svabbel? Orsaken var att jag på onsdag åkte iväg till Elisa shopit i Kervo efter jobbet och köpte en ny mobiltelefon åt mig - baaaaara för att jag kan! Min nye partner heter ZTE Blade Black och har så fina funktioner att jag knappt kommer åt hälften av dem.. Nå, however gjorde jag ett tappert försök att göra ett inlägg med den och piffa upp det hela med en bild, men slutresultatet blev ju inte som väntat: jag lyckades ladda upp fel bild (jag tog fler bilder på portionen och laddade upp den med sämsta kvaliteten..) och lyckades inte bifoga någon text hur jag än knackade på skärmen.

Nåja, övning ger färdighet och efter en dagskryssning till Tallinn med sambon lyckades jag iaf ta några bilder som är värda att publicera, samt överföra dem till datorn via Bluetooth (som btw heter Blåtand på svenska - heard that before? Näe, inte jag heller, men Borgåbladet påstod så).


Efter en väckning 5:20 och en bussresa från Sibbo till Västra hamnen var vi trötta som tusan och passade på att vila oss under färden mellan Helsingfors och Tallinn..



Här sitter jag vid restaurang Peppersack och väntar på maaaat... Vädret var svettigt, så en kall öl smakade bra ;)


NAM! Har inte på länge ätit något så gott som på Peppersack: grillad laxfilé, ugnsrostad potatis, tartarsås och sallad med körsbärstomater och oljig salladssås






Efter maten var det dags att gå mot SuperAlko och inhandla litet dricka. Folk skrattade och pekade när de mötte mig och sambon påväg tillbaks till terminalen: jag med en sjukt tung handväska på axeln och en vindunk i handen, sambon med 5 lådor + en proppfull väska på ryggen. Jag måste dock påpeka att ALL dricka ju inte var åt oss, utan vi var hyggliga och köpte dricka åt kompisar som blivit kvar i Finland.. Romantiskt att åka på kryssning till Tallinn, inte sant? Visst fanns det litet romantik i luften då sambon faktiskt bjöd mig på middag - snacka om att jag blev rörd (och överraskad..)!

Trötta som tusan åkte vi sedan hem igen och tyvärr känner jag mig fortfarande utmattad idag, trots att jag sov länge i morse. På tal om att vara trött undrar jag nu en sak: blir ni också sötsugna som jag när ni är trötta? I vanliga fall är jag inte så värst förtjust i att äta godis, men när jag är trött som idag kan jag först äta en rejäl portion glass och avsluta det hela med typ 100g sega råttor.. Tänkte satsa på att gå och lägga mig i tid i kväll så jag inte äter ihjäl mig bara.. hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3