torsdag 7 juli 2011

En bra dag (:

Oj, en så skön och chill dag jag har haft idag - gotta love thursdays! Torsdag borde egentligen uppgraderas till veckans bästa dag: då vet man att det bara är 1 dag jobb kvar och så börjar veckoslutet igen. Dessutom brukar torsdagar vara de lugnaste dagarna på jobbet, vilket i sig är ganska underligt. Kanske folk inte ännu märkt att de recepten de tänkt hämta mediciner för helgen med är gamla än (vadå, vem checkar sina recept INNAN de behövs?) eller har inte ännu drabbats av jag-kan-absolut-inte-jobba-på-veckoslutet-eftersom-de-lovat-så-fint-väder-sjukan och behöver sjukintyg? Hihi, näe. Skämt å sido. Idag höll jag mottagning och vaccinerade och plockade fästingar samt fixade ett bensår. Ju fler dagar som flyter förbi på jobbet, desto säkrare blir jag på att jag valt rätt bransch - dethär med sjukvård är verkligen min grej! :)

Efter jobbet, vilket jag btw fick sluta litet tidigare p.g.a. övertid som jag hunnit samla på mig, cyklade jag via morföräldrarna hem och njöt av mammas hemlagade kållåda samt ärter, tomat, avokado och blomkål. Vitsi vad jag gillar sommaren när man kan (och har råd att..) äta färska, inhemska grönsaker och de smakar sött och gott. Skulle enkelt kunna livnära mig hela sommaren på blomkål, nypotatis, ärter, smör, sill, gurka, tomat och jordgubbar.

På kvällen drog jag mig ännu ut på länk. Benen kändes som två styva stolpar, men det gick bättre mot slutet av min ca 35min långa joggingtur (kanske 5km?). Jag märker tydligt hur min kropp reagerar på värmen: trots att jag vilar och inte har något hemskt fysiskt tungt arbete orkar den inte lyfta benen spänstigt som t.ex. på våren eller hösten när temperaturen är typ 10 grader svalare än nu. Har någon nåt bra tips på hur träningen skulle bli lättare? Jag äter ganska mycket grönsaker, frukt och bär om somrarna, vilka i sig är supergoda men ganska näringsfattiga. Skulle mer kolhydrater månne få stegen lättare?

Nu är det duschen som kallar. Jes, en dag jobb återstår denhär veckan o. så är det veckoslut igen, tjohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3