måndag 11 juli 2011

Jee, måndaaag!

Om varje måndag gick till som denhär så tycker jag att det kunde finnas fler måndagar i veckan - denhär har nämligen varit suverän!

Okej, kanske bäst att lite blicka tillbaks på orsaken till att denhär måndagen har varit som den varit.. Veckoslutet var ett av de bästa hittills under hela sommaren 2011: på fredag cyklade jag tillsammans med sambon och några kompisar till terassen och avnjöt en kall öl, var efter vi ännu fortsatte hem till en av kompisarna och grillade. Typ 1-tiden rattade vi äntligen cyklarna hemåt och sov sedan läääänge och väl på morgonen.
lördagen var jag och sambon bjudna på hans kusins sons dop. Fy farao så svettigt det var när typ 12 personer trängdes i ett litet vardagsrum och försökte skråla psalmer den lilla Ivar till ära. Som tur var själva ceremonin kort så alla klarade sig trots att ett svimmande nog var nära. Fast då konstaterade sambons moster lugnt att det ju inte var någon fara - det fanns ju 3 sjukskötare bland gästerna!
Kvällens destination blev sedan Emsalö, alltså Borgå skärgård, till en kompis Marino 9000-båt, grillande, välkyld alkohol och bra sällskap. Nja, kanske jag inte borde avslöja fler saftiga detaljer, men i all korthet promenerade vi mitt i natten 5km, åkte taxi och yrade omkring i Borgå night-life trots att vi egentligen bara skulle gå på dans..
Söndagens frukost avnöjt vi ca kl 13 och det bestod för pojkarnas del av hotdogs, rostad lök och ketchup + senap, för min del av grillkorv, gurka, tomat, ketchup + senap och rågbröd - hälsosamt va? Vi solade och slöade hela dagen lång och strandade i hem-hamnen först 20:30-tiden.. Färgad som en kokt kräfta, yr som en fjortis och lycklig satt jag sedan och gungade hemma vid matbordet med min middag - sill, kokt ägg och nypotatis med smör. Snacka om bästa sommarmaten nånsin!

Så i och med att min helg förlöpte som den gjorde kändes det faktiskt bra att vakna imorse och cykla iväg till jobbet. Hade tur och slutade redan 14:30 och därifrån for jag direkt till frissan för att få håret färgat. Duktiga Michelle LaukkanenKampaamo-Parturi Michelle fixade fler blonda slingor i mitt hår och gjorde mig mycket nöjd.

Hemma väntade middagen bestående av nypotatis ur egna landet, smör, kokt ägg, skinka och sallad och som efterrätt bjöds det på jordgubbskaka - sånhärnt lyx kunde jag nästan vänja mig vid... På kvällen fick jag inspiration och avverkade en 10km lång lugn joggingtur.

Älska älska skärgård, solnedgång, jordgubbar, bra sällskap, landet och SOMMAREN!

Förstår ni nu varför jag tycker att det gott kunde finnas fler måndagar..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3