torsdag 13 oktober 2011

Huhhuh

Jaa-a, vad skall jag säga.

Bussresan till praktikplatsen tog längre än jag tänkt mig, jag steg av en hållplats för tidigt och klarade inte ens av att småspringa p.g.a. mina revben (eller "skadan" i/mellan/under dem). På avdelningen meddelar avdelningsskötaren att vi inte kommer att ha möjlighet att få gå och se en förlossning och att vi förväntas bli på kvällstur till kl. 21 ikväll (då anlände vi kl. 12). Ingen matsäck i väskan och total oförberedd på att verkligen stanna på kvällstur idag. GREAT.

Tur nog lät avd.skötaren oss gå till sjukhusets restaurang på lunch, vilken bestod av ris och kikärts-snor-banan-sås (behöver jag ens berätta vad jag tyckte om den?).

Arbetsuppgifterna förblev en aning diffusa, men i princip skall sköterskorna stöda de nyblivna föräldrarna i att sköta självständigt om sitt barn (=låta dem vara i fred) och då och då gå och fråga om mamman har smärtor  (och då v.b. ge smärtmedicin), prata om amningen och barnskötsel i allmänhet, kolla barnets hudfärg och liknande små sysslor. Sjukskötarna vi följde ikväll, som alltså inte är våra egentliga handledare, tröstade oss med att morgonturerna har mer action än kvällarna (hope so too..). Egentligen var det ju helt bra att inte behöva börja praktikfältet med en stressig/hetsig tur, men efter att ha kollat klockan med 10 5 minuters mellanrum började jag redan bli frustrerad.

Imorgon är det väckning före 6, så det gäller att försöka somna i tid ikväll. Annars kan morgondagen kännas tung...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3