tisdag 4 oktober 2011

Back in business

Muahahaa! I´m back in business (nästan iaf). Imorse när jag vaknade lyckades jag snyta närmare 1kg snor ur mig och kände mig mycket bättre än igår kväll, då jag redan befarade att en bihåleinflammation var på kommande. 

Morgonen började jag traditionsenligt med en kopp kaffe och bloggsurfande - så avkopplande och bekvämt! Höll dock på att få kaffet i fel hals när det plötsligt knackade på dörren. Jag som hör till de mest paranoida människorna som finns på denna jord är ytterst försiktig med att öppna dörren om jag inte vet vem som står bakom den. Men i och med att sambon också var hemma öppnade jag friskt dörren och fick en pafflåda stoppad i famnen. Utan ett ord gick posteljonen nedför trappan och jag stod där med ögon stora som tefat (kom senare på att jag nog inte var någon vidare vacker syn, så han besparade väl sina ögon och gick därför fort vidare). 
Paketet innehöll följande:
BareMinerals Start Kit i färgen Fairly light/light

Jag har länge försökt hitta en make-up som skulle passa min normal-torr-blandhy, men utan lyckade resultat: brunkräm blir för tjockt och ser ut som en mask, puder fäster sig i klimpar på de torra områdena och ser oäkta ut och Maybelline-mineralpuder får mig att påminna om en viss franska-lärare... Efter att ha stött på Bare Minerals-serien i flera bloggar och läst hur folk prisat den i höjden bestämde jag mig för att lägga in en beställning på Feelunique i England. BareMinerals säljs också i Finland, bl.a. på Kicks och Sokos, men till ett dubbelt dyrare pris än i de flesta nätbutiker. Jaja, med tanke på statens ekonomi vore det väl bättre att stöda den finska marknaden, men eftersom pengar inte växer på träd (åtminstone i studiebostäder) valde jag att stöda importen istället. 
En noggrannare utredning av lådans innehåll kommer senare...


Vädret var toppen: sol, lätt blåst och behaglig temperatur, så jag bestämde mig för att gå till skolan. 
Trädena vid Tölöviken var så fina med sina höstlöv att jag bara måste fota dem! Vet inte om det berodde på fotosessionen eller lathet, men mot slutet av färden fick jag redan speeda upp för att hinna i tid. Slutresultatet blev 45 minuter på 6km (och svettigt blev det) och en nöjd och pigg studerande.

På kvällen tog jag en lugn länk runt Sandudds begravningsplan och oj så jag njöt! Fick igen den fiilisen att min kropp helt enkelt är gjort för att röra på sig, inte att sitta stilla. Hoppas nu att flunsan bara kom på en kort visit och inte gör comeback, eftersom jag mer än gärna skulle gå på något gympass denhär veckan ännu. Fast första passet kommer jag väl redan att göra imorgon på morgonen, då Galna dagarna börjar; armbågstaktiken och djungellagen är ju det enda som gäller där..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3