onsdag 5 oktober 2011

Jag gillar..

Medan jag satt på bussen påväg hem från omtenten i läkemedelsräkning kom jag på en sak:

Vet ni vad som verkligen är lyx i vardagen?

  Att exakt den bussen som för dig raka vägen hem råkar köra till hållplatsen precis då du kommit dit. Detta hände mig idag och jag började igen tro på att ödet styr vårt liv (eller åtminstone hoppas jag det; idag behövde (läs: ville) jag verkligen åka hem så fort som möjligt efter skolan och jag kan knappt beskriva hur glad jag blev när 70T och jag möttes på rätt ställe vid rätt tid. Jag föredrar en litet längre tid att färdas framom byte av transportmedel och en snabbare rutt - knäppt, jag vet! Men det är bara skönt att få luta huvudet mot bussbänken och inte behöva stressa med att åka typ fyra hållplatser och så springa till metron eller en annan buss i stället..

På kvällen var det dags för litet lyx för mig själv då jag är ensam ikväll:


Sallad med varma rödbetor och getost. En noggrannare beskrivning av smakupplevelsen behövs knappast? Övervägde att ta ett glas vin till, men var för upptagen med att bläddra i reklamerna och njuta av smakupplevelsen, så vatten fick duga.

Vill du också ha?
Skala och skiva två små rödbetor, hetta upp rypsolja i en stekpanna och stek skivorna på medelhög värme. Tvätta och skär isbergssallat, gurka, tomat och avokado i passliga bitar och strö ut på tallriken. Lägg slutligen några skivor getost på stekpannan och värm upp skivorna, peppra. Placera rödbetorna och osten ovanpå grönsalladen och droppa litet balsamicosirap ovanpå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3