torsdag 27 oktober 2011

Jag borde, men.. eller?

Idag har jag tagit ledigt från praktiken för att hinna skriva alla inlärningsdagböcker, vars deadline är imorgon, från alla 1511 onödiga intressanta studiebesök. Enligt mina uträkningar kommer jag till 6 st texter som borde skrivas och hittills har jag skrivit 2 (kanske jag inte borde avslöja att jag började skrivningsproceduren för 4h sedan?)..

Motivationsflugan har visst flugit åt ett annat håll och jag har totalt ingen inspiration att skriva någongting alls! Oftast när jag känner mig såhär brukar det hjälpa med att göra någonting roligare emellan, t.ex. sticka ut på länk och få frisk luft. Jag vet inte om jag borde oroa mig, men för tillfället känner jag ingen motiation till att träna heller, trots att jag vet att ett BodyPump-pass börjar om en timme och jag bra skulle hinna dit. Gårdagens 7km-springlänk blev ganska tuff då jag började tävla (i smyg) med en medelålders-gubbe och senare med en ca 30-årig tjej. Sablar anamma så irriterad jag kan bli när någon ökar takten då man springer om dem - precis som en del bilister också gör då man kör om dem! Kan de bara inte godkänna att jag springer fortare än de och därför behöver komma förbi, inte för att få dem att känna sig sämre än mig eller något (jag lovar, detta är sanningen!). Och jag ville ju inte ens tävla med dem, men kunde inte heller låta dem springa om mig då jag äntligen kommit förbi dem. Svåra saker dethär vetni..

Tittade igår kväll på Harry Potter and the deathly hallows part 1 tillsammans med sambon. Filmen tyckte jag var bra, men jag kunde inte låta bli att fundera över hur en 11-åring reagerar på och uppfattar händelserna, då filmen på vissa ställen var skrämmande. Påriktigt! Nu väntar jag bara att få se part 2.



Ugh. Nu MÅSTE jag rycka upp mig och försöka göra något vettigt. Allternativen är att skriva inlärningsdagbok NU eller efter BodyPumpen, förutsatt att jag går dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3