lördag 15 oktober 2011

Hur länge är det kvar till jul..?



Efter att ha spenderat nästan en hel lördag framför datorn har jag på allvar funderat på att börja skriva min julklappsönskelista. Julen brukar varje år överraska mig genom att infalla betydligt tifigare än jag tänkt, så i år tänkte JAG överraska JULEN och hinna före. Muahaa.

Även om jag egentligen inte tänkt skaffa en ny vinterjacka, har jag övervägt att ändra åsikt (det får man ju göra, speciellt om man är kvinna!) efter att ha stått 06:20 igår morse och väntat på bussen. Jag tycker inte om att klä mig lager-på-lager-på-lager-på-lager, vilket man är illa tvungen att göra då seglarjackan i sig inte har något foder och känns iskall mot huden, brr. Jag föredrar hellre en tjockare jacka och en tunnare skjorta under, ja tack. Bekantade mig med ett märke som jag nåångång hört något om, men aldrig tagit reda på vad det egentligen är. Nämligen Makia.



Märket är ursprungligen finskt och designar ursnygga street-style kläder för både män och kvinnor. Efter att ha rullat runt på deras hemsida (klik klik) blev jag ju dessutom tvungen att gapa stort då det visade sig att syrrans mans bestman står modell för några av rockarna. Vadå världen är liten..
Nåja however har jag ju fastnat för Makia:s parka-jackor och närmare bestämt denna:
bilden är lånad
Det kan hända att jackan, som är lurvig på insidan, är litet för varm i mitt bruk, men jag hörde rykten om en tunnare, mer höst-vår-modell och den tänker jag definitivt kolla in.

Vidare står en lyxig handväska på min önskelista, åtminstone kanske. Näe, jag tror mitt "behov" av en lyxväska beror på det avund jag känner då jag surfar runt på andras bloggar och inser att typ 4/5 bloggare har en läderväska från Mulberry, Louis Vuitton eller Michael Kors. Huruvida det är nödvändigt att ha eller inte, drömmer jag iaf i smyg om en jag med. Men jultomten hei, ta inte dethär på allvar - detta är bara en dröm:

bilden är lånad
En svart Mulberry Bayswater är min hemliga dröm då den är stilren, tutar inte ut sitt skyhöga pris med diverse tryckta logon och rymmer massor med saker.

Ett par perfekta farkkun finns också på min önskelista och några klasskompisar rekommenderade varmt Levis Curve Id-kollektion.

bilden är lånad

Idén med ID-kollektionen är att de olika modellerna är designade för olika kroppar - vadå alla ser ju inte lika ut! Mina blåa Diesel-farkkun, köpta på Galna dagarna för en tid sedan, är mina favorit-jeans och dem litar jag på i ur och skur, men ytterligare ett par favorit-farkkun skulle jag gärna ha.

Och kvinnlig som jag är älskar jag smycken i alla former. Visserligen är jag ganska trist och använder i princip alltid samma smycken, alltså pärlörhängen och ett silverhalsband med ett smycke från Aagaard (fått av sambon) samt en cirkel med texten "Truth" (köpt på båten påväg hem från Tallinn med flicksen). Det enda som saknas från min smyckessamling är egentligen ett armband i silver, samt en ring för vardagsbruk. Också om jag i smyg motsätter mig allt som heter tingel-tangel-smycken, skulle jag inte neka till ett armband från Thomas Sabo.

bilden är lånad

Och är man envis som jag kan man ju alltid låta bli att samla på tingel-tanglen (som jag gjort med mitt Nomination-armband också: jag har alltså inte en enda "bild" i mitt armband).

Oj, kanske bäst att avsluta här. Detta var dock bara början och jag tror att listan kommer att växa på både längden och bredden innan julen är här. However, nu är jag i alla fall litet förberedd.

Vad önskar ni i julklapp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3