söndag 30 oktober 2011

Kakakaka...

Huh-huh. Nu har jag nog ätit kaka igen så jag inte vill se sådan på länge. Egentligen gäller det alla andra sötsaker också - kvoten är fylld efter dethär veckoslutet,

Igår började jag dagen med att pröva olika outfits för kvällens Halloween-maskerad. Jag kan inte förstå varför jag alltid skall ha så svårt att bestämma mig när det gäller klädsel - oberoende om det är vardag eller fest! Klänningar, kjolar, toppar och hattar åkte av och på mig utan att jag kunde bstämma mig för vad som passade bäst. Efter en kopp kaffe bestämde jag mig för att sticka ut på länk i stället eftersom jag höll på att bli frustrerad över mig själv och mina svårigheter att fatta beslut. Låter dethär bekant för nån annan?

Springandet löpte så otroligt bra och jag fylldes av en enda flow-feeling - 10km i strålande solsken och lätt vind. SKÖNT! Dessutom lyckades mitt undermedvetna (åtminstone nästan) fatta beslutet över min maskeradklädsel och jag kunde kände mig litet mindre stressad.

Fort via Alko efter två flaskor vin: en gammal favorit och en nyhet - ett lyckat och ett mindre lyckat köp med andra ord. Gamla favoriten Fairhils Dry White från Syd-Afrika gör mig aldirg besviken, medan nyheten Langa inte föll alls i min smak. Ugh.
Så dekorerade jag fylldkakorna tillsammans med mamma och hade sedan födelsedagskaffe för släktingarna. Fina presenter och mycket kaffe - sådär som kalas brukar vara.

På kvällen gjorde lockade jag håret (och glömde tyvärr att ta ett foto på det - synd för jag var verkligt nöjd med mig själv!) med den superfina Remington hairstylern som jag fick av sambon i födelsedagsresent och hade sedan kaffekalas för kompisarna. Kaffe, kaka, vin och Alias i sällskap av bästa vännerna - vad mer behövs? När klockan slog midnatt drog vi iväg till krogen till Halloween-partyt. Kvällen var medelmåttig och det var nog tackvare det goda sällskapet som jag trivdes ända till pilkkun.

Imorse vaknade jag hemma hos sambons föräldrar med otroligt värkande fötter; att dansa hela natten och sedan ännu gå 1km i klackskor är inget jag rekommenderar för den som är ovan!
Mer kaka, choklad och kaffe stod på menyn när jag kom hem till föräldrarna och nu börjar jag så småningom ångra allt jag stoppat i mig och överväger att börja godisstrejka. Näe, förresten glöm detdär med strejk. Men jag tror det skulle göra gott att minska med sötsakerna för en tid fram över - allternativt öka på motionerandet. Fast idag tror jag att jag skall ha en do nothing-dag och bara lata mig. Att gå ut i friska luften skulle säkert göra gott, men mina fötter är såpass ömma att det låter mer lockande att sitta inne hela dagen (och äta mer godis och kaka).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3