tisdag 29 november 2011

A new face with MAC

Jjahha. Ibland känns det jobbigt att vara studerande och praktikant, då man får få olönad på jobb 35h/vecka och stiga upp när det är som mörkast. Imorse kändes det ganska motvilligt att vakna, men jag piggnade snabbt till efter dagens första patient: en super-charmig 3 månadef gammal blåögd kille. Föräldrarna var så lyckliga och allt var frid och fröjd och jag glömde för en stund att jag är studerande. Men pang på rödbetan - hur gick det sedan? Alla klienter är inte lika positivt inställda till studerande och ber att få vara på tumis med sin hälsovårdare (= min handledare). Då går jag självklart leende ut, sätter mig ned och suckar. Samtidigt som jag respekterar de blivande mammorna kan jag bara inte låta bli att känna mig onödig: gratis, onödig arbetskraft med en bok i famnen. Tacka skyarna för 3G-nät vet jag..
Nåja, tillbaks till ämnet. Min hud är en konstig blandning av bland- och torr hy, vilket framkommer speciellt på vinterhalvåret då kinderna, området runt näsan och pannan torkar och flagar hud. Jag prisade för en tid sedan ivrigt mina BareMinerals-makeups som jag beställde via FeelUnique.com och marknadsförde för hur de passar ALLA hudtyper. Tyvärr är jag tvungen att svälja mina ord, åtminstone delvis, efter att ha sett mig själv i spegeln: de torraste områdena i mitt ansikte framhävs av de finfördelade mineralpuderkornen i stället för att få huden att se fin ut. Åtminstone med min hud tycks mineralerna fungera bäst då huden inte flagar (vilket jag ju måste åtgärda genom att ge den mer fukt = fuktande ansiktsmask ikväll, check!).
Så igår styrde jag stegen mot varuhuset därjag vet att jag får god service: Stockmann. Stereotyp finlandssvenskt, ja, men vill jag vara säker på att få bra service går jag faktiskt dit och njuter av att biträdena fjäskar runt mig, eftersom de faktiskt kan sin sak! Satte mig i stolen hos MAC och lät biträdet testa rätt foundation och nyans och lät Visa-kortet sjunga glatt. Passade på att ÄNTLIGEN köpa en pensel att breda ut foundationen med (vilket alla proffs rekommenderar) och redan efter en gångs användning av min nya MAC Studio Fix Fluid-foundation är jag helt såld: huden är matt, färgen är jämn och kinderna känns lena. Jag tror det är bäst att hålla sig till en krämigare foundation såhär på vintern och återgå till mineralerna när temperaturen börjar stiga igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3