fredag 25 november 2011

Hemmamamma-poäng

Jag gillar att äta och älskar mat, speciellt hemgjord sådan. Med tanke på den ytterst negativa inställningen som jag för tillfället har till halvfabrikat, s.k. färdig mat, skedde ett litet under igår då jag köpte en rotsakspurésoppa från Alepas frysdisk, pimpade den med litet djupfrysta rotsaker och grynost (för att få protein i mig) - och tyckte det smakade riktigt gott faktiskt!

Som bra motvikt gjorde jag för första gången i mitt liv strömmingsbiffar på onsdagen. Jag panerade dem med grahamsmjöl och fyllde med färskost med smak av gräslök. Med kokt potatis, morötter, blomkål och gräddfilssås fyllde vi, jag och sambon, våra magar och åtminstone jag var riktigt nöjd efteråt. Hemlagat och enkelt i höjden!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3