torsdag 10 november 2011

How it ended up

Jag bloggade tidigare idag om hurdan ENORM ångest bara tanken av morgondagens omtent och mängden som jag övat till den jag led av. Så farligt som jag beskrev det var det ju kanske inte, men jag står ibland helt enkelt inte ut med mig själv och min lathet som jag oftast drabbas av speciellt då jag borde läsa till tent eller städa - två saker som är sköna då de är gjorda, men en tortyr om de finns framför en.

På nätet hittade jag några övningsuppgifter som jag övade läkemedelsräkning på medan jag hade kladdkakan och svalna på  fönsterbrädet. Repetitionen gick helt okej, så jag belönade mig skälv med en stor bit kladdkaka, vaniljglass och kaffe när sambon kom hem.

Eftersom jag inte är så värst intresserad av ishockeyn som kommer i TV:n ikväll (Finland-Ryssland, ifall ni inte visste) drog jag springskorna på och styrde stegen mot Sandudd. Det är konstigt hur jag gång på gång kan springa samma länk runt Sandudds begravningsplan utan att tröttna på den, medan rutten kring Tölöviken inte känns det minsta lockande efter att ha slitit på den i 1 år aktivt då jag bodde på Tölögatan. Igår testade jag en helt ny rutt, vilken hag tillsivdare bara promenerat runt tillsammans med T. Med Samsungen i bakfickan joggade jag iväg och konstaterade fort att jag hade helt för litet kläder på mig då jag närmade mig havsstranden. Eftersom en del av rutten inte är belyst höll jag mig varm genom att springa fortfare än normalt och det kändes: då ännu 2km återstod var jag färdig att ge upp för första gången på länge! Tyvärr var det inget allternativ då jag inte hade busskortet med mig, så jag joggade sakta-sakta hemåt. Slutresultatet blev ändå ett gott humör, svett och litet värk i knäna p.g.a. den iskalla vinden. Ja, det är kanske också värt att nämna att totala sträckan blev hela 7,82km och 48 minuter (varav jag stod 4 minuter hemma vid ytterdörren och försökte tränga in telefonen i bakfickan).
Jag rekommenderar varmt appen Runkeeper för den som är intresserad av hur långt de springer, kaloriförbrukning etc. Ett gott tips: kolla inställningarna innan ni sticker iväg med telefonen i fickan; det känns ganska knäppt att ha en kvinnoröst som berättar "average-pace" etc. med gäll röst med 10 minuters mellanrum då ni springer förbi någon. Stäng alltså av rösten!

Ännu en dag kvar och så är det helg - hur skönt är inte det? Då skall vi fira pappa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3