torsdag 17 november 2011

Papapapaljastuuus

Äntligen har mitt sinne fått ro och mitt problem är ur världen: hälsningar från frissan!

Efter praktiken och BodyPumpen hade jag en ledsamt kort kaffedejt med bästaste T innan jag gick till frissan som T rekommenderat för mig, nämligen Cime Beauty House (klik-klik) på Mechelingatan 18.

bilden är lånad
Jag tycker det är svårt, om inte t.o.m. omöjligt, att förklara färger, så jag visade bilden på Lauren Conrad för att visa för frissan Henna vad jag tänkt mig.


Så satte vi igång. Min uppgift var att bläddra igenom hälften av alla Kauneus ja Terveys- och Trendi-tidningar som jag hittade i hyllan, medan Henna (klik-klik) började processen. 

Ja tästä lähdettiin - utgångsläget: grön-grå sliten blond. Ush!

Det hettade en aning kring öronen när jag satt i 10 minuters tid med värme-grejen på huvudet. Eller kanske känslan berodde på nervositeten? "Pidetään sormet ristissä". Gulp.


Voilá! Slutresultatet, vilket jag är supersupersuper-nöjd med! Varm chokladbrun med en ton av mahogny, samt bortklippta torra hårtoppar.

Skillnaden är enorm och jag tycker att den enbart är positiv: denna nya hårfärg framhäver mina ögon bättre och ser betydligt fräschare ut. Henna tipsade mig om Goldwells Colorance-mousse, vilken fungerar som toningsfärg och med vilken man själv kan framhäva olika nyanser i håret utan att skada det. 

bilden är lånad

Kan hända att jag köper en mousse med lätt rött pigment, men nu i början tänker jag bara njuta av färgen som Henna blandat ihop.

Jag rekommenderar varmt Cime Beauty House för dem som vill att frissa-upplevelsen skall:
- vara avslappnande
- personalen är sakkunnig
- stämningen är glad
- utrymmena är fräscha och spa-aktiga
- prisena medelmåttiga (läs: studeranderabatt!)

Till slutet av året får man 10 euro rabatt på alla tjänster (frisör, smink, kosmetolog, massör, tan spray, hypnotisör) på Cime, bara man printar ut rabattkupongen från deras hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3