lördag 19 november 2011

Jihuu, I'm on my way!

Vvvvoi juku så glad (och överraskad) jag blev när min bästa E skickade meddelande om en inbjudan som vi fått till söta L till Borgå för att dricka litet glögg - med spets!

På morgonen tog jag det lugnt och passade på att surfa runt på nätet efter idéer till min julklappsönskelista. Temat för listan kan jag summera som jogging och myspys. Tyvärr har jag fortfarande inte blivit något geni på varken Photoshops eller Picasas bildredigeringsprogram med vilka jag så gärna skulle skapa en super-fancy önskelista, så Tomten kommer att få vänta en stund till på min lista..

Dagens joggingtur var litet på 4km lång och med mig hade jag två fröknar från Esbo, nämligen syrrans dvärgschnauzrar. Hundarna är vana att gå längs med landsväg både med och utan barnvagn och det klarar de galant. Men att jogga förstod de inte alls, så jag underhöll alla bilister genom att praktiskt taget dra hundarna edter mig. Jep, hur knäppt det än låter så vägrade hundarna springa brevid eller framför mig utan valde att springa efter mig som ankungarna efter sin mamma!

Nu sitter jag på bussen påväg till stan. Skall fortfort hem och hämta min LBD och de svarta kilklackarna och så bär det av mot Borgå med de bästa hoitsuflickorna. Äntligen skall (spetsade) glöggsäsongen öppnas för i år.

Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3