fredag 10 februari 2012

The day it didn´t work out

Jag borde tydligen inte ha sagt högt hur bra och uppiggande ett träningspass på morgonen är och hur svårt det skulle vara att välja mellan sovmorgon och träning. Idag blev det min akillessena.

Imorse när klockan ringde litet före kl. 7 (som den gjort hela veckan) borde jag bara ha lyssnat på min kropp när den skrek rakt ut att den bara ville fortsätta sova en stund. Men vad gjorde jag? Suckade högt och pinade upp mig själv för att göra mig redo för morgonens träningspass.F-f-f-f-f-ail! Joggande på springmattan gick ännu helt okej, men efter det gick hela träningen bara åt pipan: musklerna sov antagligen fortfarande och vägrade göra någonting alls. Dessutom var jag styv som en lyktstolpe, så jag satsade på att stretcha litet extra i stället.



Mitt plikttrogna val om att stiga upp tidigt resulterade i att jag hela dagen gått omkring som i dimma och varit allmänt orklös. Artikelanalysen lyckades mer eller mindre bra, men jag förlät mig själv och beslöt att ta en ledig dag imorgon och sedan fortsätta igen med nya krafter.

På eftermiddagen drog jag iväg på en rask 8 km promenad längs med havsstranden. Har någon annan btw samma problem som jag: övrekroppen lyckas jag alltid hålla varm, men benen blir allt som oftast som istappar då jag går. En orsak kan förstås vara att jag i proportion klär mer på övrekroppen?

Dawn



Rudolf the Rednosed Reindeer..


Kvällen tänker jag ägna åt TV-tittande och avkoppling. Imorgon väntar nämligen Nike Blast 2012-evenemanget på mig och T!

Ei olisi pitänyt sanoa mitään, ainakaan ääneen, siitä miten piristävä tapa aamutreeni on - tänään siitä koitui akillesjänteeni!
Aamulla kellon soidessa, kuten joka aamu tällä viikolla, ennen 7:ää olisi vain pitänyt kuunnella kroppaa, joka huusi että se vain halusi jatkaa unia hetken. Pöllö kun olin, pakotin itseni ylös ja aloin kuitenkin valmistautumaan aamutreeniä varten. Juokseminen juoksumatolla nyt vielä sujui ok:sti, mutta lihaskuntotreeni sen jälkeen meni täysin pipariksi - lihakset taisivat vielä nukkua! Jalat olivat edelleen ihan sohjona alkuviikon rankan treenin jälkeen, joten keskityin enemmän venyttelyyn.
Tyhmän päätökseni takia koko päivä onkin mennyt kuin pöllyssä ja olo on ollut täysin vetämätön.
Artikkelianalyysikaan ei ole sujunut ihan mallikkaasti, mutta sallin sen sekä huomisen vapaapäivän itselleni ja jatkan sitten uusin voimin.
Iltapäivällä lähdin reippaalle ja piristävälle 8 km kävelylenkille merenrantaan. Onko muuten muilla samaa probleemaa kuin mulla: yläkroppa pysyy hyvin lämpimänä, mutta reidet ovat ihan jäässä kävellessä. Syyhän tietenkin voisi olla esim. se että puen enemmän yläkropalle kuin alakropalle?
Iltani aion viettää TV:n ääressä rentoutuen, sillä huomenna on vuorossa Nike Blast-tapahtuma kera kaverini T:n!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3