torsdag 23 februari 2012

Sitting, eating, frustration!

Hih, jag skrattade redan åt T när vi lunchade att det nog märks att det är torsdag idag: skrivandet har inte intresserat ett dugg och jag har typ enbart ägnat mig åt att drömma om sommarkläder i form av slitna jeans, blommor och ljusa pasteller... Egentligen sitter jag och lurar mig själv: jag sitter duktigt vid datorn, vilket krävs för att examensarbetet skall kunna skrivas, och öppnar t.o.m. filerna som krävs för att arbetet skall kunna skrivas. Men ändå skriver jag inte, utan ägnar mig i stället år bloggar, recept och mat-tips, kläder, skvaller... Visst har jag fått någonting skrivet idag, men inte närapå heller det som jag tänkt mig. Hmpf. F som i failure.

På kvällen belönade jag mig själv med gymträning med fokus på armarna och gick sedan ännu fort via GT för att se dedär härligheterna, som jag kollat in på webben, live. Kan hända att jag t.o.m. hade en plastpåse i handen då jag kom ut, vem vet.

Nu sitter jag här och ser på totalt onödiga TV-program och njuter av något exceptionellt: en kopp kakao. Mums!


Hihii, nauroin T:lle jo tänään kun kävimme lounaalla että kyllä kaikonneista kirjoittamis-haluista jo huomaa että on torstai: tänään ei koko homma totaalisestikaan ole kiinnostanut. Sen sijaan olen selaillut kahta kauheammin nettiä läpikotaisin ihaillen kaikkia ihania kesävaatteita: kukkakuoseja, pastelleja, revittyjä farkkuja... Ah! Huomaan huijaavani itseäni: istun nätisti koneen ääressä ja avaan jopa kaikki ne tiedostot, jotka tarvitsen kirjoittaakseni - mutten silti kirjoita! Siinä ne tiedostot ovat nätisti alapalkissa mun selaillessani vaatesivustoja, blogeja ja reseptejä ympäri-ämpäri. Olenhan mä jotain saanut tänäänkin aikaiseksi, mutten läheskään niin paljon kuin mitä olin suunnitellut.
Illalla palkitsin itseni salitreenillä ja sen jälkeen pyrähdin vielä nopeasti GT:ssä tsekkaamassa ne tuotteet mitä olin aikaisemmin ihastellut netissä. Voipi olla että astelin kaupasta ulos muovipussi kädessäkin - kuka tietää ;)
Nyt istun sohvalla ja katson mitä turhimpia TV-ohjelmia ja juon jotain harvinaislaatuista: kaakaota. Nam!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3