torsdag 25 april 2013

Testing: Lumene CC

Pari postausta takaperin mietin ja arvoin, jos uuden sukupolven ja paljon kohinaa ja keskustelua herättäneet CC-voiteet voisivat olla pelastukseni, joka etsin kevyesti peittävää, kasvojen ihon väriä tasoittavaa ja kevyttä mattapintaa jättävää meikkivoidetta kohtuuhinnalla. Googlettamalla en löytänyt montaakaan testausta tai kokeilua ja kokemusta CC-voiteista (etsin erityisesti kotimaisen Lumenen kokeilijoita, koska kannatan mielelläni kotimaista tuotantoa jos se vain on sen väärti), joten päädyin ottamaan ohjat omiin käsiini ja marssin Sokokselle.


Kosmetiikkaosastolla juttelin pitkään (entuudestaan tutun ja luotettavaksi koetun) myyjän kanssa ja kyselin häneltä, mitä meikkivoidetta hän minulle suosittelisi. Ehdotin itse aiemmin kokeilemaani Clinique Even better:ia, monien kehumaa Lancome Teint Idole:a sekä mustaa hevosta, Lumenen CC:tä. Myyjä kertoi kaikista meikkivoiteista, minkälaiseen lopputulokseen niillä pääsee, sekä lopuksi mitä hän minulle suosittelisi. Arvatkaa vain, olinko (positiivisesti) yllättynyt, hänen ehdotettuaan kolmikon halvinta voidetta, Lumenea. Harmillisen usein myyjät suosittelevat ja tarjoavat kuluttajalle sitä kalleinta tuotetta (tai ainakin siltä tuntuu), vaikka halvempia ja lähes yhtä hyviä versioita olisi tarjolla. Toki korkea hinta usein takaa paremman laadun, mutta itselläni ainakin pyörii usein mielessä, että kaupat haluavat tehdä mahdollisimman paljon voittoa, eivätkä sen takia ajattele ostoksia kuluttajan näkökulmasta. Nojoo, jätetään keskustelu oikeudenmukaisuudesta tähän ja jatketaan Lumenen CC:llä.

Myyjä ehdotti, että antaisi minulle näytepurkillisen Lumenen CC:tä kotiin kokeiltavaksi, ennen ostopäätöksen tekoa. Tämä jos jokin jättää minulle kuluttajana TODELLA hyvän mielen ja kasvattaa luottamusta myyjää kohtaan: hän ei halua myydä minulle sikaa säkissä ja huijata minua ostamaan tuotteen, jota olen parin minuutin ajan kokeillut kaupassa halogeenispottien alla, vaan haluaa tarjota minulle mahdollisuuden tutustua voiteeseen omassa ympäristössäni, oikeissa tilanteissa.



Jo seuraavana aamuna pääsi Lumenen CC kokeiluun meikatessani töihin: pesin kasvot ja levitin kosteusvoiteen tavalliseen tapaani ja levitin sitten sormin ohuehkon kerroksen Lumenen CC:tä koko kasvoille. Voide peitti kevyesti couperoottisen ihoni värimuutokset ja teki ihon mataksi. Koostumukseltaan voide on ohut, mutta yllättävän peittävä - olematta silti maskimainen ja tönkkö. Iho jäi kevyesti kuultavaksi, enkä koe siksi, että erillistä kuultovoidetta olisi tarvinnut lisätä (mitä tähän asti olen käyttänyt poskipäille, välttämään epäluonnollisen mattaa lopputulosta).

Työpäivän aikana kurkin vähän väliä peiliin ja hymyilin itsekseni: voide todella piti ihon mattana, vaikka olin m.m. pyöräillyt töihin ja liikkunut osastolla ja saanut pienen lämmön pintaan. 8h työpäivän jälkeen normaali-seka-pintakuiva-ihoni kiilteli hieman T-alueelta, mutta siedettävästi. Kiillon olisi toki korjannut helposti pienellä puuteroinnilla tai puuteripaperin kosketuksella, mikäli illalla olisi ollut menoa.


Seuraavaan päivänä poikkesin jälleen Sokoksella ja nappasin hymyssä suin käteeni Lumenen CC-meikkivoiteen, sävynä kokeilemani Medium ja kiikutin kassalle, maksoin 16,90€ ja hymyilin koko matkan kotiin. Vihdoinkin olen löytänyt jotain, jota olen kauan aikaa etsinyt!


Summa summarum: suosittelen todella lämpimästi Lumenen CC-voidetta hänelle, joka etsii hinta-laatu-suhteeltaan loistavaa kevyttä, mutta sopivasti peittävää meikkivoidetta, joka antaa ihon kuultaa luonnollisena, mutta kestää pienet hikoilut ja jättää ihon terveen, luonnollisen näköiseksi. Ainakin minun sydäntäni lämmittää vielä se, että tuote on kotimainen ja sisältää aurinkosuojakertoimen SPF 20. Näin voi rauhassa nauttia kevätauringosta, joutumatta sotkemaan naamaansa paksuja aurinkovoiteita.

Nyt hauskaa torstaita sinulle! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3