söndag 28 april 2013

The morning after the Golden Showers-drinks (and nothing else you dirty minds ;))

God och lugn söndagsmorgon till er alla! Solen skiner, himlen är blå. Klockan 7:04 imorse vågade jag knappt öppna ögonen då jag rusade till nedre våningen för att släcka törsten och kände hur balansen var, nja.. Litet obalanserad. Dricka fler än ett glas vin har jag senast gjort hos D i Åbo (för över en månad sedan!), så gårdagens firande av Ässät och deras FM-guld tillsammans med resten av Björneborg, samt en ledig söndag ledde till att jag lade en större växel i och drack fler än ett glas. 


Thank God försvann min obalanserade balans (kan man ens säga såhär? :D) då jag efter några stora glas vatten dök tillbaks in under täcket och somnade. Ingen yrsel, inget illamående och sug efter morgonkaffe, men en liten morkkis över allt jag stoppat i mig (godis, popcorn, ci.. nej, jag vill inte ens tänka på det mer!) - inte helt illa för en söndagsmorgon! Firandet började på torget där guld-laget hyllades av tusentals hockeyfans. Under kvällens lopp pratade vi, spelade Boom Blocks (eller heter det blox?), Isäntä vastaan Emäntä (trist spel!) och styrde sedan stegen in mot centrum. Tyvärr var vi så sent ute att köerna till alla krogar hunnit bli kilometerlånga, så dansandet som jag drömt om byttes ut mot Amarillo. Tröttheten började trycka i mitt huvud, så jag sökte mig ganska snart hem tillbaks igen.


Medan jag nu tankar sjuka mängder vatten (med gurkskivor i - fräscht och gott!) skall jag nu börja bekanta mig med mitt nya gymprogram som jag tänkt börja med imorgon :)

Ha en skön söndag!

 

 Huhuhuomenta ja sunnuntaiaamuja! Taivas on sininen ja aurinko paistaa - jee! Tämä ei tosin ollut ensimmäinen ajatukseni rynnätessäni sahara kurkussani alakertaan vesiraanan ääreen. Jalat haparoivat rappusissa kuin mitkäkin ja uskalsin hädin tuskin avata silmiäkään, koska pelkäsin pahan olon yllättävän. Jep, täällä juhlistettiin eilen Ässien SM-kultaa ja tuli kumottua yksi jos toinenkin kuplajuoma siinä juhlahumussa, sekä vapaan sunnuntain kunniaksi(kin). Olen juonut enemmän kuin yhden viinilasillisen käydessäni Turussa D:n luona reilu kuukausi sitten, joten eilinen juhlinta hieman pelotti, koska en uskaltanut kuvitellakaan miten kroppani reagoisi näin pitkän tauon jälkeen juhlintaan.. 
En voi muuta sanoa kuin Thank God, että haparoivat askeleeni jäivät unten maille, koska nukuttuani pari tuntia lisää olo olikin ihan ihmismäinen ja minun teki mieli aamukahvia - selvä merkki siitä, että kaikki on kuten pitääkin! ;)
Juhlinta alkoi torilla, jossa kultajoukkuetta ylistettiin tuhansien porilaisten kanssa. Illan aikana pelasimme Isäntä vastaan Emäntä-lautapeliä (törkeän tylsä peli!), Boom Bloxia (vai Blocksia?), sekä höpöteltiin (ja juotiin). Keskiyöllä suuntasimme keskustaan, mutta hieman liian myöhään: kaikkiin baareihin oli kilometrin pituiset jonot, joten toivomani tanssimuuvit vaihtuivat Amarilloon. Väsymys aamuvuoron jälkeen alkoi jo painaa päässäni, joten latistin tunnelmaa hipsin pikkuhiljaa kotia kohti.
Tässä vettä tankatessani (laitin veden sekaan kurkkuviipaleita - tosi raikkaan makuista!) alan nyt tutkiskelemaan uutta saliohjelmaani, jota ajattelin alkaa noudattamaan huomisesta :)
Heippa ja kivaa sunnuntaita!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3