onsdag 3 augusti 2011

don´t tell mama..

Jag har redan i flera år drömt i smyg om en piercing. Frågorna som snurrar i huvudet är många..
- hur fort läker den? Tänk om den blir infekterad! :o
- gör det ont?
- passar jag med piercing?
- tänk om jag ändrar mig och vill bli av med den - hur kommer ärret att se ut?

Och viktigast av allt: vill jag VERKLIGEN ha en?

Har googlat en hel del under flera års tid med jämna mellanrum och försökt hitta en piercing-studio som verkar så pålitlig och proffsig som möjligt. Harness som finns på Stora Roban ger iaf ett mycket gott intryck med sin tydliga hemsida. Dessutom hittade jag diverse diskussionsforum där piercaren fått beröm för sina billiga priser, sakkunniga tjänster och vackra, lyckade piercingar.

Vad tror ni?

5 kommentarer:

  1. Var sku du villa ha piercing? Ja ha alltid i smyg villa ha i ögonbrynet, emn kommer aldrig att sätta :D haha

    SvaraRadera
  2. Fundera nu... Ja fick ju grymma infektioner när jag satt i ruston uppe på örat. Det tog ett halvt år o en antibiotikakur före det läkte. Ja o smycke måste också bytas ut till en annan modell.

    Men jo. Piercingen lagades av Lassi på Legacy Tattoo men han va int på plats sen när piercingen va infekterad. På Legacy sa de att jag kan gå till Harness o de va nog huippuservice där. Så jag kan rekommendera.

    Va ha du tänkt laga? Jag tog bort mitt smycke från piercingen på våren...

    SvaraRadera
  3. Lotta: mn vetdu jag kan faktiskt tänka mig dig med en piercing i ögonbrynet!

    Emppu: jåå, ja minns hur du såg ut å orsaken att ja e så tveksam/nössö me lagande e infektionsrisken. Jag ser såpass mycke infekterade sår på jobbet varje vecka så jag sku helst undvika att själv få ett sånt..

    Lotta & Emppu: napan ha ja fundera på :)Men är det månne möjligt att ligga på mage då? Borde hitta nån med erfarenhet..

    SvaraRadera
  4. det är möjligt att ligga på mage med napakoru och sköter du den så har du inga problem med den :) och det tar int ens så sjukt ! hadde själv i 6 år napakoru.

    SvaraRadera
  5. Anonym: Oj så skönt att höra - jag sover nämligen största delen av natten på mage. I början kan piercingen säkert vara litet öm, men det ger säkert med sig..? Det förundrar mig hur folk ofta säger att det knappt kändes när deras napa "punkterades" - själv funderar jag på att sno emla-kräm från jobbet för att lindra smärtan ;)

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3