fredag 26 augusti 2011

Sportdåre?

Pappa kallade mig sportdåre en gång när vi var till spånbanan på länk och jag sprang 2 varv runt 4km banan och mötte honom halvvägs på ett tredje varv.

Jag hade världens största otur igår: glad över att ÄNTLIGEN fått meddelande om att min nya telefon anlänt till posten hoppade jag på bussen in till stan. Vid Hertonäs fick jag mitt livs chock när jag bläddrade bloggar och läste att "postens personal strejkar idag - alla postkontor är stängda 25.8 kl. 14 framåt". Jag reagerade löjligt nog med att både svära och gråta samtidigt - delvis p.g.a. trötthet (nattsömnen blev ganska kort då vi spenderat en extempore girls night out i Borgå kvällen före), delvis för att jag blev så besviken: jag hade fått låna syrrans bil för att ta mig till bussen, vilken jag a) fick vänta på i 20 minuter och b) kostade 6,30€/resa.
Jag bestämde mig sen ändå för att åka in till Kampen och gick och köpte en födispresent åt sambons syster.

Men inget ont utan något gott (eller hur det nu sen heter..) - gårdagens bakslag gav mig en verklig adrenalin-kick och "Now I´m stroooooooonger, than yesterday"-fiilis och efter en superhälsosam frukost bestående av havregrynsgröt, blåbär och jordgubbar hoppade jag på cykeln och trampade till Botby, parkerade cykeln och tog metron in till centrum för att sedan 1 timme senare redan sitta på cykeln igen påväg hem till föräldrarna. Alles in alles: 41,6km cyklande får lov att fylla min dagens sport-kvot för idag och får se hur det blir med gående imorgon då..

Väl hemma packade jag upp min nya härlighet - en Samsung galaxy S plus, beundrade den en stund och fixade sedan mat: risotto, bestående av korngryn, maletkött, kantareller, ärter, majs, kryddor, 1½msk turkisk yoghurt samt frilandsgurka och tomat.

Grymt gott!

Till nästa borde jag städa mitt rum, eftersom det påminner om ett bombnedslag. Inspiration = 0. Kanske jag kan skjuta upp ständande tills litet senare? Jag har ju varit så duktig idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3