måndag 29 augusti 2011

Winds of changes..

Det är konstigt, men mitt bloggande avtar direkt när antingen
a) någonting stort är på G
b) varje dag påminner så tråkigt mycket om varann att jag knappt själv märker hur tiden går..

För tillfället är det allternativ A som är skyldigt till bloggtorkan - förändringens vindar blåser häftigt i mitt liv. Ids inte tillsvidare avslöja vad som kommer att följa, eftersom jag knappt själv vet det än. Så mycket kan jag avslöja att det inte är någonting ni behöver oroa er över, eftersom det innebär både någonting positivt, men tyvärr nog också negativt..

Däremot kan jag avslöja att skolan började idag - helt klart negativt. Redan efter 30 minuter info om kommande studiebesök etc. satt jag rastlös och hoppade på min stol, babblade på med klasskompisarna (och störde säkert läraren..) och loggade ut och in på Facebook. Huvudet kändes yrt som efter en Irene-orkan och en otrolig hålighet i magen p.g.a. hunger gjorde saken inte bättre. Lotta bloggade passligt om skolmaten och jag måste då konstatera efter dagens gourmet-lunch att jag inte saknat skolmaten det minsta. På min tallrik slevade jag orimlig soppa som smakade apelsin och innehöll potatis och majs. Enda positiva var knäckebrödet samt det billiga priset på 1,90 euro. Hemma satsade jag på hemgjorda maletköttbiffar, fetasallad och kokt rödbeta + morot, samt mörk limpa.

Apropå bröd: jag känner sån himla ångest ibland när jag tänker hur mycket bröd jag proppar i mig per dag då alla tidningar skriker ut "low carb, skippa de onödiga kolhydraterna för de får dig att må dåligt, bli tjock" etc. Vadå jag ÄLSKAR bröd och mår inte illa av det, tvärtom! Är så glad över de senaste artiklarna i HBL som kritiserar det fanatiska kring "karppandet", vilket blivit en verklig trend-diet. Efter att själv varit en sommar på low carb, no fat-diet ställer jag mig ganska kritiskt till dieter, trots att jag själv fortfarande medvetet äter mindre potatis, pasta, vitt bröd och ris. Däremot kan jag inte längre motstå sötsaker, rotsaker eller frukter och äter dem med (iaf ibland) gott samvete - bara för att jag vill och de får mig att (iaf ibland) må bra!

2 kommentarer:

  1. Jag var vrålhungrig redan innan jag var påväg hemåt från skolan på fredag. Jag är inte SÅ nog med kolhydraterna, men när maten inte innehåller något annat så hålls man ju inte mätt. Om nu såserna ens sku vara lagade på grädde nån gång o int bara vatten+vetemjöl :@ murr!

    SvaraRadera
  2. Lotta: jag hade på något konstigt sätt inbillat mig att skolan kanske skulle följa trenden där de flesta för tillfället äter mer eller mindre lchf, men icke sa Nicke :D

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3