torsdag 4 augusti 2011

Känner ni igen mig..?

Lottas senaste inlägg fann jag finurligt då det handlade om saker som hennes kompis associaerade till henne. Självisk som jag är ville jag förstås också höra vad som associeras med mig och här har ni resultaten samt hur jag anser att associationerna stämmer:

Träning
Dethär tog jag som en komplimang. Då jag var yngre var jag aningen mullig och höll inte på med någon egentlig sport. Typ i 10-års åldern började jag rida, främst väl inspirerad av storasyrran, och höll på med det tills jag inte mer hade varken tid eller råd efter gymnasiet. Under högstadiet sprang jag omkring på stallet hela dagarna och gick ibland ut på länk med kompisar, allternativt hem från skolan då jag glömt busskortet hemma.. I slutet av högstadiet/ början av gymnasiet började jag spela fotis i lag, samt gå på gym. Fotisen tog tyvärr slut för min del efter abi-året, men gymmet och länkandet kom mer och mer in i bilden. De som känner mig väl vet tyvärr hur det sedan gick.. Men för tillfället springer jag ca 15-20km/vecka och håller på med nyttomotion. Jag har haft paus från jumppa-timmarna nu över sommaren, men ser fram emot att börja med dem igen på hösten! Att få röra på mig dagligen är väldigt viktigt, men nu har jag lärt mig att njuta av det och tvingar inte kroppen ifall den säger emot.

Hälsa
Mitt blivande yrke är hälsovårdare, så det är väl klart att hälsa är en del av mitt liv. Jag tycker att mänskan skall skötas som helhet och märkt att det tydligt syns på folk som inte skött om sin hälsa hur illa de mår. Om kroppen mår bra, mår huvudet bra och vice versa. Min egen hälsa sköter jag genom att motionera regelbundet, äta mycket grönsaker och frukter, undvika transfetter och skräpmat, sova tillräckligt, dricka 1-2 liter vatten/dag och umgås med personer jag tycker om. Dessutom tillåter jag mig själv unna mig själv någonting då och då, t.ex. något sött och gott varje dag, ett nytt klädesplagg.. 

Sibbo
Platsen där jag vuxit upp pch enligt mig världens bästa plats. Här vill jag bo i framtiden, ha ett egnahemshus och familj.

Kampen
Här ligger ett av Finlands bästa köpcentrum, fyllt av en massa härliga butiker med ännu fler härliga kläder.. Dessutom är Kampen absoluta kärncentrum i Helsingfors för mig, samt min boplats. Trots att det i början kändes skrämmande att bo så centralt har jag nu efter 2 år vant mig och kan inte ens tänka mig att bo längre från centrum..

Farkkun
Mina första riktiga farkkun fick jag på 4. klass och efter det har ingen återvändo funnits: de är mina absoluta favoritplagg! Okej, frånsett från mysbyxor såklart. Mina favoritjeans har jag faktiskt fyndat på Stockmanns Galna dagar, tro eller ej, och anser att Diesel gör de bästa farkkuna. Har dock tänkt göra ett vilt försök inför skolstarten och köpa ett par billigare, typ från H&M eller Gina Tricot, för att kolla om pris och kvalitet går hand i hand, hihi. 

Tusen tack Lotta för detta - det är roligt å höra en utsomståendes syn på en, haha!

Ifall någon önskar höra mina associationer om dem, följer instruktionerna här:
Comment to this post, and I will list five things I associate with you. They might make sense or they might be totally random. Then post that list, with your commentary, to your LJ (or just add a reply back at me). Other people (including me~) can get lists from you, and the meme merrily perpetuates itself.

2 kommentarer:

  1. ja-a, alltså visst har du alltid farkkun? vet int hur det slog mig när ajg associerade, men kom på nåt sätt att tänka på farkkun när jag tänkte på dig :D

    SvaraRadera
  2. Lotta: Hehe, jåå Lotta ja har nog typ alltid farkkun. Fast nu på sommaren har jag mest gått omkring i korta kjolar eller, nåja surprise-surprise, farkku-shorts :D

    SvaraRadera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3