söndag 7 augusti 2011

Sommarutflykt o. PS

Så var det söndag igen. Ush så ledsen jag blir när jag tänker tillbaks på igår kväll när vi cyklade till krogen: det var bäckmörkt och det innebär en sak: hösten är på kommande och sommaren lider mot sitt slut. Ännu 2 veckor skall jag orka gå på jobb, så följer 1 vecka semester och så börjar skolan igen. Jag ångrar litet i smyg att jag åtog mig ytterligare en vecka jobb, men i början av sommaren kändes som om jag aldrig skulle vilja sluta. Jag trivs fortfarande som fisken i vattnet på jobbet, men känner att jag skulle behöva tagga ner och bara vara några dagar.. Nåja, kanske skolstarten inte blir så hetsig (hoppas jag - är väl tvungen att skolka annars, hihi).

Men, back to reality. Igår åkte jag tillsammans med bästaste kompisen till Borgåsommarutflykt. Vi strosade omkring i gamla stan och tittade in i så gott som alla små affärer och drömde om att ha fler kvadratmetrar i våra bostäder så vi kunde inreda mer (hennes lägenhet är väl ca 25 m2, min och sambons 36 m2). Några fynd gjorde vi också: jag köpte en liten skål med texten Gräddfil från BrukaDesign, en härligt luftig vit topp av märket (från Våga), en skylt i metall med texten Bathroom (också den från Våga) samt ett par svarta ballerinas (äntligen!) från Vagabond. Dessutom köpte vi varsin glassboll som vi avnjöt vid åstranden. Gissa bara hur svårt jag åter hade att bestämma mig för vilken sort jag skulle ta.. Borde typ ha valt pehmis eftersom de endast hade den i en smak - vanilj - men så påpekade min kompis att man ju kan åka till Ikea om man vill ha god pemis - och det stämmer! Ikea har faktiskt världens godaste (och billigaste) pehmis! Inspirerad av alla inredningsbutiker bestämde jag mig dessutom för att åka till Ikea under min semestervecka och inhandla tyger för att sy nya kuddfodral till soffdynorna.


Klännigen H&M, skor DinSko, väska Zara

På kvällen bar det då via McDonalds, där jag testade en nacho-sallad (gott!), av till krogen. Tyvärr var det ovanligt lite folk ute så vi satt mest och pratade. Efter pilkkun hade vi ännu en terapi-stund, jag ,sambon och en kompis, utanför krogen och när klockan var 04:30 meddelade jag att jag påriktigt var trött och så cyklade vi hem.

Idag sov vi till 12, åt morgonmål i lugn och ro och tittade en stund på Street Customs. Så cyklade vi till sambons famo på kaffe och därifrån fortsatte jag ännu till mina morföräldrar.

Dethär har alltså varit en Perus-Söndag - slappande, sen middag, litervis med kaffe och mer slappande. Imorgon skall jag igen sitta i A-mottagningen och assistera jourande läkaren och jag befarar att det kommer att vara lika lugnt som på fredagen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3