måndag 4 juni 2012

Pink vitamins and tired eyes

God morgon!
Jepjep, hurtigt tvingade jag upp mig själv från sängen då väckarklockan satte igång med sin pigga trudelutt - utan att känna mig det minsta pigg (vilket nog inte förundrar mig: ca 6h nattsömn i bagaget..)
However gjorde jag någonting som jag t.o.m. överraskade mig själv med och gick hemifrån utan att ha ätit frukost med endast morgonkaffet i magen (förstår inte dethär med trenden att galoppera med en take away coffee i handen - varken snyggt, speciellt gott eller en praktiskt!). Istället hade jag min FAST-shaker fylld med jordgubbssmoothie, vilken jag hastigt surrade ihop innan jag gick hemifrån, i handen. Gott, näringsrikt och enklare att transportera än kaffe, vilket oftast bara skvalpar omkring koppen och bränner fingrarna.
Hur har er MÅNDAGSMORGON börjat?

Juupeli, kyllähän minä sain kun sainkin itseni ylös n 6 h yöunien jälkeen kellon pärähtäessä soimaan, vaikkei kyllä pätkääkään olisi tehnyt mieli. Yllätin itseni lähtemällä kotoa syömättä aamupalaa - ainoastaan aamukahvi masussa. En tajua Suomessakin vellovaa trendiä, jossa juostaan take away kahvikuppi kädessä paikasta toiseen: epäkätevää, ei kovin maistuvaa ja riskaabelia: kuinka moni EI ole polttanut näppejään siinä tilanteessa?
Sen sijaan pidin kädessäni aamulla surruttamaani mansikkasmoothieta, joka oli niin ravitseva, hyvänmakuinen, että kätevä kuljettaa: ei läikkymisen riskiä!
Mites teidän maanantaiaamunne lähti käyntiin?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3