måndag 18 juni 2012

After a hard Monday at work

Ojojoj, säger jag bara: måndagar på hvc är nog alltid lika kaotiska då måndagen kommer. Jag fattar inte - blir folk liksom extra-sjuka just under helgen eller är det bara den nalkande midsommaren och semestrarna som får folk att panikartat söka sig till vård, förnya recept eller skada sig?


fredagen satte jag mig åter på bussen till Björneborg. Att veta att man har en ca 3½ h lång bussresa känns sällan lockande, men att veta att ett chill-veckoslut med stuga, bastu, frisbee-golf (för första gången i mitt liv - stackars T. Jag misstänker att han ångrar sig att han tog med mig till banan..), examensfest, krogrunda och konfirmation står på schemat får en att offra rumpan. Jag passade på att unna mig själv någonting extra-gott, fredagen till ära, och köpte jordgubbar som färdkost. Passade dessutom på att läsa igenom nyaste numret av Kauneus ja Terveys - ingen dålig kombination skall jag berätta!


Förra veckan verkade sommaren äntligen göra ett nytt försök att börja och det tog jag ju fasta på direkt genom att njuta av solstrålarna på gräsmattan efter arbetsdagen..


Ugh. Ikväll skulle det gälla att dra iväg på ett träningspass. Visst är det skönt att koppla av under helgen, men när vardagen börjar är det nästan lika skönt att få träna litet också; man får liksom bättre tag i vardagen och rutinerna då! ;)

Siis mikä ihme ihmisiin oikein menee kun arki ja maanantai koittaa viikonlopun jälkeen? Maanantait terveyskeskuksessa ovat kyllä tasan tarkkaan AINA yhtä kaoottisia - aivan kuin ihmiset sairastuisivat, loukkaisivat itsensä tai kuluttaisivat reseptilääkkeensä loppuun juuri viikonloppuisin. Ainakin siltä tuntuu kun miettii, minkälainen härdelli meillä on tänään (taas vaihteeksi) ollut töissä. Huh.
Perjantaina läksin, kuten jo melkein tavaksi on tullutkin, bussilla kohti Poria. Reilu 3½ h kestävä bussimatka ei ole kovin houkutteleva ajatus, mutta päätinpäs hemmotella hieman itseäni työviikon jälkeen ja ostin matkaevääksi mansikoita - mums! Toisaalta tieto siitä, että viikonloppu-ohjelmistossa oli tiedossa mökkeilyä, saunomista, kiekonheittoa (voi T parka - taitaa kyllä raukkaparka katua sitä, että otti mut mukaansa ;)), valmistujaiset, baareilua ja konfirmaatio, kohotti mieltä ja tunnelmaa niin, että bussimatka sujui loppujen lopuksi aika kivuttomasti uusinta Kauneus ja Terveys-lehteä lukien.
Tänään illalla olisi tarkoitus palata takaisin ruotuun ja treenatakin jollakin lailla. Viikonloppuisin on ihanaa ottaa vähän rennommin, mutta kun arki koittaa on ihan kiva ja itse asiassa helpompi palata rutiineihin ja laskeutua arkeen, kun sisällyttää treenit päiviinsä ;)




2 kommentarer:

  1. Nog visste du väl att det finns frisbee golf i Södis? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jåå jag läste om det i Sipoon Sanomat. Problemet är bara att jag borde skaffa frisbeen och vänta tills det blir mörkt så att jag inte gör bort mig helt och hållet när jag övar - jag är helt kass på att kasta! Gissa bara varför jag spelade fotboll istället för handboll..

      Radera

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3