torsdag 14 juni 2012

Hey hey, it's a sunny day!

Oj så jag har väntat på denhär stunden av dagen enda sedan morgonen: kaffepausen och mellanmålet ute i solskenet!
Vädret har under de senaste dagarna varit strålande fint på dagarna, men har sedan för-molnats mot kvällen (läs: då jag äntligen slutar jobbet och skulle ha möjlighet att vara ute). Därför beslöt jag igår då jag parkerade cykeln i sitt stall litet före 17 att jag skulle dricka mitt sedvanliga efter-jobbet-kaffe ute på trappan till uthuset. Hihi, kaffepausen blev visst litet längre än normalt (närmare 1h) men oj så skönt det var att känna solstrålarna värma mot bara huden.
Senare på kvällen sadlade jag åter cykeln (vilken jag btw inte ännu hunnit introducera er för!) och trampade iväg. Trots att klockan närmade sig 20 klarade man sig fint iklädd topp och tunna leggings (och cykelhjälm såklart - enda kravet för att jag skulle få en ny cykel..). Totala sträckan blev 20km och oj så bra det kändes. Jag är fortfarande snorig och vågar inte jogga för att inte förlänga flunsan, vilken jag småningom börjar tröttna på. Skulle gärna vara frisk till midsommaren.
Apropå midsommaren - any plans? :)

Tätä hetkeä olen odottanut koko päivän - jo aamusta alkaen: iltapäiväkahvit ulkona auringonpaisteessa! Viime päivinä sää on ollut mitö mainioin päivisin, mutta pilvistynyt iltaa kohti (eli siihen mennessä kun minulla olisi mahdollisuus ulkoilla..). Niinpä päätin eilen kotiuduttiani juoda tavanomaiset after work-kahvini ulkovajan rappusilla ja voi elämä miten ihanalta tuntuikaan kun auringonsäteet lämmittivät ihoa! Sama toistuu tänään ;)
Eilen läksin illalla vielä pyöräilemään (uudella menopelilläni, jota en vielä ole ehtinyt edes esitellä!). Vaikka olikin jo ilta, pärjäsin hyvin topissa ja ohuissa leggareissa (kypärä päässä tietty - se oli ainoa vaatimus jotta saisin uuden pyörän valmistujaislahjaksi). Matkaa kertyi yhteensä 20km ja olin todella tyytyväinen kotiin päästyäni. En vieläkään ole uskaltanut juosta flunssan takia, johon alankin jo pikkuhiljaa olemaan aika kypsä. Olisin mieluusti terve juhannuksena - ja siitä puheen ollen: mitäs suunnitelmia teillä on?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3