onsdag 2 maj 2012

Lazy little piece of me

Tacka gudarna skall jag säkert för att jag inte hade något jobb som jag skulle ha måsta gå på idag, dagen efter första maj. Jag tycker synd om dem som måste det, eftersom jag bara kan tänka mig hur tungt det måste ha känts att stiga upp tidigt och försöka fräscha till sig.

Själv sov jag länge - överraskande och avkopplande länge - och tog en riktigt lazy start på dagen. Eller så trodde jag: eftermiddagen byts så småningom ut mot kväll och vad har jag åstadkommit? INGET.

Om det inte räknas att jag har funderat på att göra min livs historias sista skoluppgift (utan större framgång hittills..), druckit kaffe, lackat naglarna, funderat på att diska, funderat på att tvätta byk, varit ute på powerwalk till Hagnäs och fixat gourmet-mat åt mig, samt bläddrat noggrant igenom nätbutikernas nyaste nytt och reklamerna som posteljonen vänligen forslade in genom postluckan på förmiddagen.

Hur har dagen efter vappen förlöpt där? Lika aktivt?


Ei jestas. Onneksi mulla ei ollut tälle päivälle mitään erikoista suunnitelmissa, saatika sitten töitä, näin vapunvieton jälkeiselle päivälle. 
Aamulla nukuin harvinaisen ja ihanan pitkään ja aloitin aamun askareet hissukseen. Hah, niinhän minä kuvittelin: laiskanpulskea meno on jatkunut koko päivän enkä ole saanut mitään fiksua aikaan! Tai no, jos lasketaan, että olen harkinnut elämäni viimeisen koulutehtävän tekemistä, harkinnut pyykin pesua, tiskannut vähän ja jättänyt loput tiskivuoresta odottamaan suurempaa inspiraation puuskaa, lakkaillut kynsiä, juonut kahvia, käynyt power-walkilla Hakaniemessä ja loihtinut gourmee-safkaa, sekä lukenut tarkempaakin tarkkaan läpi netti-putiikkien uutuudet, sekä mainokset jotka posteljooni ystävällisesti tiputti luukusta aamupäivällä. 
Onko vapun jälkeinen päivä sujunut siellä yhtä mallikkaasti?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3