fredag 4 maj 2012

A smiling face all over the day

Det är antagligen för första gången i mitt livs historia som min dag har förlöpt så bra som idag, trots att jag de fakto inledde den med att städa. Oroväckande...

Eftersom en hel del promenerande stod på dagens schema satsade jag på att klä mig bekvämt - nice, cosy, practical and still stylish! Koska tiedossa oli paljon kävelyä kaupungilla, pukeuduin mukavaan asuun, jolla kelpasi kipitellä ympäri kaupunkia.
shirt Vero Moda, jeans H&M, shoes Marine Race (Stadium), jacket Henri Lloyd

Efter att ha plockat, ordnat, slängt och skrubbat hela förmiddagen drog jag ut på stan på jakt efter någonting inrednings-stuff, utan att egentligen veta vad jag letade efter. Gick in till Benico på Georgsgatan och var totalt såld: just en sådan typ av inredning drömmer jag om, men vet inte riktigt hur jag skall förverkliga den... Något i denna stil har jag i tankarna:



all decor pics from Pinterest

Inspirerad av Tarus blogg gick jag ändå till pysselaffären Sinelli (klik!) och bestämde mig för att köpa litet pysselsaker och göra någonting som jag tycker om, men inte är särskilt duktig på - men det är ju tanken som räknas, inte sant? Och nu när jag förverkligat mitt lilla pyssel kan jag faktiskt klappa mig själv på axeln och tycka att jag lyckats hyfsat bra. Nyfikna på vad jag åstadkommit?

My inner Picasso woke up after dawn...

Tänään on varmaankin koko elämäni ensimmäinen päivä, jolloin olen koko päivän ollut niin hyvällä tuulella ja kaikki on sujunut niin hyvin, vaikka aloitinkin päiväni siivoamalla. Epäilyttävää...
Puunattuani kämppää koko aamupäivän läksin kaupungille metsästämään jotain sisustusjuttuja, kuitenkaan tietämättä tarkkaan mitä hain. Yllä olevissa kuvissa näkyy juuri sellainen sisustustyyli, mikä minun silmääni miellyttäisi, mutten ole varma miten sen toteuttaisin.
Tarun blogista (klik!) inspiroituneena kävin kuitenkin Sinellistä hakemassa vähän askartelutarvikkeita ja päätin antaa sisäisen taiteilijani päästä valloilleen. Nyt lopputuloksen nähtyäni voin todeta jopa olevani aika tyytyväinen, vaikken mikään hääppöinen askartelija olekaan. Kiinnostaisiko teitä kenties nähdä mitä noista sain omin pikku kätösini aikaan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3