tisdag 8 maj 2012

A busy day off in pics

Alltså hur skall det gå för mig sedan någongång i framtiden när jag skall bli pensionär, då jag redan nu som ung lyckas fylla mina lediga dagar med program så att jag knappt hinner med själv heller..?

Ja, så har det faktiskt gått idag att jag knappt hunnit sitta stilla (förutom på morgonen då jag satt och kollade igenom transaktioner på nätbanken för typ ett år tillbaks, jaiiii! Noot.) Trots det känner jag mig inte det minsta stressad - snarare nöjd över att jag åter fått så mycket gjort (trots att jag knappt gjort någonting för att rädda världen eller annat relevant..)

Well, however. Min dag i bilder, silvous plait!


På förmiddagen lyste solen och temperaturen steg över +10 grader så jag drog lenkkikläderna på mig och tänkte sticka ut och jogga. Tyvärr fick jag nöja mig med att promenera sakta, eftersom vänstra foten fortfarande är sjuk.. Men frisk luft och sol fick jag ju ändå!
Aamupäivällä lämpötila kohosi yli kympin ja aurinko paistoi, joten päätin lähteä lenkille. Jouduin valitettavasti tyytymään kävelyyn, koska vasen jalka ei edelleenkään kestä juoksemista. Noh, sainhan silti aimo annoksen aurinkoa ja raitista ilmaa :)
Dagens kost har varit fisk-betonat: laxsallad till lunch och tonfiskröra och grönsaker till middag
Päivän ruokavalio on ollut aika kalapainotteinen: lohisalaatti lounaaksi ja illalliseksi tonnikalamössöä ja vihanneksia

Outfit for strolling around: jeans H&M, t-shirt Lindex, earring Glitter

Jakten på potentiella smyckesönskemål förde mig till Stockmann, där jag bl.a. blev förtjust i detta Kalevala-halsband, designat enkom för Stockmann 150 år jubileet till ära
Korujahti vei minut Stockmannille, jossa m.m. ihastuin tähän Kalevalan kaulakoruun, joka on suunniteltu vain ja ainoastaan Stockmannin 150 vuotis-jubileeta varten

På kvällen gick jag ännu till gymmet och på hemvägen hittade jag Mumin-tuggis i Citymarket - how nice ain´t that?
Illalla kävin vielä salilla pyöräilemässä ja venyttelemässä ja kotimatkalla löysin Cittarista uutta Muumi-purkkaa - eikös olekin tyylikäs pakkaus?

Och så ännu som avslutning en sång som för tillfället får mig att börja dansa, som hör till mina favoriter-at-the-moment och som jag tycker att ni också skall fiilistellä till ;)


Mitenköhän minun käy kun joskus tulevaisuudessa pääsen eläkkeelle, kun jo nyt näin nuorena onnistun täyttämään vapaapäivän sellaisella ohjelma-rykelmällä, että illalla vasta ehdin kunnolla istahtaa. 
Nojoo, ehdinhän minä itseasiassa istua aamulla tovin kun selailin vuoden vanhoja tilitositteita nettipankissa - ihanaa! Not.
Mutta suuremmitta puheitta, yllä kuvia päivän tapahtumista ja loppuun biisi, joka tällä hetkellä kuuluu suosikkeihini, saa mut tanssimaan ja joka minun teidän muidenkin pitäisi kuunnella jotta pääsisitte tähän mun tämän hetkiseen fiilikseen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3