torsdag 31 maj 2012

Wear it like you don´t care

Kläder. Samtidigt som jag inte skulle klara mig utan dem, inser jag ganska ofta att de också orsakar en hel del grubbleri, tankar och t.o.m. stress och problem för mig: vad tusan skall jag klä på mig egentligen?

Om jag vore stenrik och simmade i pengar skulle jag antagligen anställa en egen Rachel Zoe som skulle styla mig - vips skulle problemena vara lösta och jag fick behålla ett mindre skrapat hårbotten.

Efter att ha betalt några räkningar och sett hur min ny-inkomna lön rann ifrån mitt konto fortare än den uppenbarade sig där, inser jag att jag nog även i fortsättningen får dras med klädproblemen. Puh. Tänk så enkelt det skulle vara att vara man: till varje fest skulle man ha kostym och bara byta slips emellan varven. Hmpf. Men kanske det skulle bli enformigt i längden?

A little core-training later..
tights & shoes Nike, top GT

Vaatteet. Tuo ihana asia, joka aiheuttaa niin tajutonta mielihyvää kuin ongelmiakin minussa: mitä ihmettä puen päälleni?
Jos uiskentelisin rahassa palkkaisin oitis henkilökohtaisen Rachel Zoen ja voilá - vaate-problematiikkani olisi mennyttä ja minulla olisi vihdoinkni hieman ehjempi päänahka. Toisaalta tajusin äsken maksaessani pari laskua, että palkkani katosi tililtä jopa nopeammin kuin mitä se sinne ilmestyi, ettei minulla kyllä ole varaa edes miettiä koko stailaajaa, vaan saan tulevaisuudessakin tyytyä omiin kehittelyihini. Pöh.
Joskus olisi vaan niin kivaa ja helppoa olla mies: juhliin kuin juhliin heittäisi puvun päällensä ja valitsisi joka juhlaan vaan erivärisen solmion - helppoa kuin heinän teko! Mutta: kävisiköhän tuo pidemmän päälle tylsäksi..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3