torsdag 3 maj 2012

A sidestep that almost became fateful

Jag råkade kanske i förbi farten nämna att jag igår på vägen till matbutiken (krhm..) gick ett varv via Stockmann Beauty (klik!) för att nosa på parfymer.

Jag erkänner att jag ett antal gånger också här på bloggen har grubblat över min önskan om en ny parfym, men utan resultat. Jag har doftat, nosat och luktat, men utan att hitta "the one".

En potentiell kandidat bekantade jag mig med genom att tidigare under våren bli antastad av en kvinna som stod och förevisade nyhets-parfymer:
Salvatore Ferragmo Signorina
En annan konkurrenskraftig doft har denna visat sig vara:
Escada Rockin' Rio

Liksom också denna:

Trésor Midnight Rose

Igår presenterade den unga söta försäljaren mig för två för mig tillsvidare obekanta dofter och jag var såld. Hur kan jag ha missat dessa?

Polo Ralph Lauren Big Pony 2
Och
Chanel Chance Eau Tendre

Love at first sight, precis som med cykeln (som jag tyvärr fick stanna i butiken). Med mig från Stockmann Beauty tog jag en paff-bit, vilken jag impregnerat med Chanel-doften, och hela resten av kvällen satt jag hemma och doftade på den och kände mig euforisk. Bara måste ha..

Har ni hittat en ny parfym till våren/sommaren eller tänker ni anlita en gammal favorit?

Saatoin puoli-vahingossa mainita sivulauseessa, että poikkesin eilisillan kauppareissulla (hah, tää on niin mua!) Stockmann Beautyn kautta tuoksuttelemaan kevään uutuus-tuoksuja. Olenkin täällä blogin puolella manaillut ja miettinyt jo parikin kertaa uutta tuoksua itselleni, mutta päätymättä mihinkään lopputulokseen. Yllä olevat ovat kaikki olleet erittäin hyviä vaihtoehtoja, mutteivät ihan täpö-täydellisiä.
Suloienn myyjä esittelikin minulle pari minulle entuudestaan täysin vierasta tuoksua ja niinhän siinä kävi, että istuin loppuillan himassa euforisena ja tuoksuttelin näytetikkua, jonka olin kyllästänyt Chanelin tuoksulla. Pakko saada! Kuviokin on samanlainen - rakkautta ensisilmäyksellä- kuten pyöränkin kanssa (joka tosin joutui jäämään raukkaparka kauppaan..).
Mites siellä - aiotteko hankkia kesäksi uuden tuoksun vai luotatteko tuttuun ja turvalliseen vakkariin?
All pics fom Google


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3