måndag 25 april 2011

kkkkesä

Hur i hela fridens namn skall jag klara av att intala mig själv att det faktiskt ännu återstår hela 5 veckor av praktik (2 på psykavdelningen och 3 på hälsostationen) innan det äntligen är dags för sommarlov (eller ja, kanske jag borde kalla det betalt jobb)? Efter att ha suttit på terassen iklädd endast bikini och läst chiclit, ätit grillkorv, kört bil med luftkonditioneringen påkopplad och solglasögon på näsan och tackat nej till en kopp kaffe eftersom svetten rann av bara tanken på den heta drycken betyder bara en sak: sommaren är här!

Min näsa kändes täppt när jag vaknade, så jag tyckte att det var bäst att inte springa (vill inte bli sjuk igen - förra höstens pneumoni-rally räcker!) utan tog en rask, men ganska kort, power-promenad på förmiddagen. Efter det gällde bara två saker: Elizabeth Gilberts I nöd och lust och förra sommarens bikini på terassen, samt "kello kymmenen kahvi" som vi kallar förmiddagskaffet hos föräldrarna ;)

På eftermiddagen pysslade jag ett födelsedagskort åt Osku och for sedan iväg med sambon på födelsedagkaffe. Ojojoj så skönt det var att sitta på deras terass och sola och äta lite smått och gott. Jag trodde redan en kort stund att sommarlovet börjat, men var tyvärr tvungen att get back to reality och inse att min buss till storstan snart skulle gå.

Bilden är lånad


Det hjälps inte, men sommaren för mig är inte sig lik om jag inte får vara på landet - sommaren i Helsingfors är underbar på sitt sätt, men har inte en chans mot en sommar på landet. Och dethär avslöjas ju nog att jag till utseendet ibland kan se ut som en city-chic, men är deep down inside en tvättäkta landsbygdstjej. Och stolt över det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3