måndag 18 april 2011

En måndag fylld av ovanligheter

Oj, så skönt att denhär måndagen inte blev som jag fasade för på jobbet; nämligen långtråkig
På avdelningen var vi ovanligt många och sysslorna var ovanligt få, så mina höjdpunkter var följande: mätte blodtryck av två personer, berättade resultaten från riksdagsvalen x antal gånger och laddade kaffekokaren i kafferummet 2 gånger. Absoluta höjdpunkter var att färskaste numret av Elle anlände och jag fick ha den för mig själv (skummade dock bara genom den - måste ju spara något att läsa till slutet av veckan, hihi). Absoluta floppen var lunchen: rödbetspurésoppa. Fy farao, tänkte jag och åt ett berg av grön sallad och paprika i stället, vilket kändes helt okej då jag inte kände mig hungrig alls då jag bara suttit stilla hela förmiddagen.

När jag kom hem tvivlade jag ännu och var på vippen att skippa dagens träningspass, men tack vare högre makter gick jag ändå iväg till piloxingen. Jag kände mig så lycklig då jag kände svetten rinna i pannan p.g.a. ansträngning att jag övervägde att gå fram till ledaren efter passet och berätta att jag älskar henne. Jag lät dock bli, eftesom jag inte kunde bestämma mig för om jag älskade själva ledaren eller piloxingen som gren...

Hemma gjorde jag något ovanligt och satsade på maten som jag fixade åt mig. Det är aningen ologiskt (eller?), men då jag fixar mat åt både sambon och mig själv, satsar jag mer tid och ork på maten, medan jag bara fort slänger ihop något som påminner om hundmat och det bara är jag själv som skall äta. Ikväll blev det sallad (isbergssallad, gurka, tomat), avokado, majs, förkokta hela korngryn tillsammans med stekt broiler och purjolök + dresing (rypsolja, svartpeppar, honung). Log för mig själv när jag märkte att jag inte ens hade tid att läsa något medan jag åt (vilket jag alltid gör om jag sitter ensam vid bordet) eftersom maten smakade så bra - inte så jag skryter med mig själv, krööhömm.


Huppare Peak, shorts Seppälä, yllesockor som tjejkompisens moster stickat


Vidare ikväll tänker jag bara sitta framför tv:n och njuta av Saimin enkelit, Desperate housewives och Sex and the City - härligt lättsmält och avslappnande!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3