söndag 24 april 2011

Krrrr..

Idag har jag gjort en god gärning som jag själv är mycket stolt över, men samtidigt litet oroad över att jag frivilligt gjorde: krattade min systers gård. Okej, jag erkänner att jag endast krattat en bråkdel, eftersom gården är större än en fotbollsplan och skulle kräva flera par händer (helst av stål eftersom krattor har tendens att framkalla blåsor på händerna efter ett tag).

När jag kom hem i morse hade jag en grym huvudvärk och föreställde mig att jag skulle slänga mig i solstolen på terassen och sova där ett par timmar och bli brun i solen. Efter 15 minuter stillasittande blev jag så rastlös att jag tyckte att det var bäst att göra nångonting och eftersom jag vet att man inte får utsätta kroppen för ansträngning då man har krabbis (inte för att jag egentligen hade det, snarare sömnbrist) ville jag inte fara ut och springa. Med mina randiga bikinis från H&M (årsm. förra sommaren = slitna och uttöjda) och svarta vindtäta Soc-byxor stod jag sedan med krattan i högsta hugg och försökte få ordning på allt torrt gräs och döda löv som låg på marken. Med en drickspaus medräknad krattade jag totalt ca 1½ timme och befarar för hur mina axlar och rygg skall kännas imorgon - misstänker att krattande är effektivt!

Igår inledde jag grillsäsongen med korv och idag var det dags för första grillbiffen. Kombinationen grillbiff, fräsch sallad och turkisk yoghurt kryddad med mycket vitlök och senap är oslagbar!

Senare ikväll blir det ännu bastu - bara sommarsysslor på G tydligen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3