onsdag 27 april 2011

God, lugn morgon

Ah, sånt lyx det är att få sova länge. Visserligen vaknade jag redan 7, altså en timme senare än normalt, men det finns inget lyxigare för en morgonmysare som jag att vet att man inte behöver stressa på morgonen utan kan reservera massor tid att fixa frukost, titta ut från fönstret, lyssna på musik och inte hela tiden oroligt titta kolla klockan.


Naturell yoghurt, mysli, frön, sojakross, ceylon-kanel, jordgubbar, kivi och banan.


Min arbetsdag börjar idag först kl. 13, så jag har massor tid på mig att avverka min to-do-list: städa, byka, gå ut.. Men för tillfället är det hur skönt som helst att bara sitta vid köksbordet och lyssna på radio. För någon vecka sedan skrev jag i ett inlägg att jag skulle behöva en "gör ingenting"-stund/dag- och det är precis vad jag skulle vilja ha idag, men täcks inte ringa till avdelningen och meddela att jag: int är sjuk, det inte har hänt någonting hemskt eller så, men att jag vill hållas inom fyra väggar med bara mig själv hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kiitos kommentistasi <3
Tack för din kommentar <3